بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خبر داد:

روسیه احتمالا در اوایل زمستان امسال به اوکراین حمله می کند

منابع آگاه به شبکه آمریکایی بلومبرگ خبر دادند که واشنگتن اطلاعاتی را با متحدان خود در اتحادیه اروپا و ناتو در میان گذاشته که حاکی از احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل زمستان امسال است.

روسیه احتمالا در اوایل زمستان امسال به اوکراین حمله می کند
کد خبر: 523644
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ۱۱:۵۶:۵۵

اعتمادآنلاین| تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ دیشب (30 آبان) به نقل از منابع آگاه نوشت که آمریکا اطلاعات جاسوسی از جمله تعدادی نقشه را با متحدان اروپایی خود در میان گذاشته که نشان می‌دهد سربازان و توپخانه روسیه تجمع کرده‌اند تا در صورتی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، تصمیم به تهاجم گرفت، از نقاط مختلف به اوکراین حمله‌ای سریع و گسترده انجام دهند.

به گزارش ایرنا و به نوشته بلومبرگ، آمریکایی‌ها تخمین می‌زنند که همزمان با تجمع دوباره نیروهای روس در نزدیکی مرز، پوتین حمله به اوکراین در اوایل سال آینده را سبک‌سنگین کند.

سناریوی مبتنی بر اطلاعات آمریکا نشان می‌دهد که ارتش روسیه از کریمه، مرز روسیه و مرز بلاروس با حدود 100 گردان رزمی - حدود 100 هزار سرباز - وارد اوکراین می‌شود تا در زمین‌های ناهموار و شرایط یخبندان مستقر و آماده اشغال قلمرویی وسیع به مدتی طولانی شود.

دو منبع آگاه گفتند که تقریباً نیمی از یگان‌های رزمی از قبل موضع گرفته و هر تهاجمی از پشتیبانی هوایی برخوردار خواهد بود.

به گفته این دو منبع، مسکو در اقدامی بی‌سابقه پس از فروپاشی شوروی، ده‌ها هزار نیروی ذخیره را نیز فراخوانده است. آن‌ها توضیح دادند که نقش نیروهای ذخیره در هر درگیری حفظ و تأمین قلمرو تصرف شده به دست گردان‌های رزمی خواهد بود. با این حال بلومبرگ نوشت که روسیه هیچ فراخوان علنی گسترده‌ای صادر نکرده است.

یکی از منابع آگاه گفت که آمریکا اطلاعاتی را نیز در مورد افزایش شدید نشر اکاذیب ضد کیف و اقدام مسکو در استخدام عواملی برای ایجاد بی‌ثباتی در داخل اوکراین با متحدین اروپایی به اشتراک گذاشته است.

همزمان با افزایش تنش‌ها میان مسکو و کیف، رئیس سازمان اطلاعات ارتش اوکراین در گفت‌وگو با یک تارنمای آمریکایی مدعی شد که روسیه در حال تدارک برای حمله به این کشور در اواخر ماه ژانویه است.

تارنمای میلیتاری تایمز دیروز به نقل از مصاحبه اختصاصی ژنرال کیریلو بودانوف نوشت که روسیه بیش از 92 هزار سرباز در امتداد مرزهای اوکراین مستقر ساخته و آماده است که در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه (اواسط زمستان) به این کشور حمله کند.

این مقام ارشد ارتش اوکراین گفت که عملیات ارتش روسیه شامل حملات هوایی، توپخانه و زرهی در کنار فرود چتربازان در شرق اوکراین، هجوم نیروهای آبی - خاکی به شهرهای ساحلی اودسا و ماریوپول و حمله مختصری از داخل خاک بلاروس خواهد بود.

در همین حال سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به‌تازگی با انتقاد از مواضع کشورهای غربی در مورد اوکراین گفت: ما چشمان خود را به روی اقدامات تحریک‌آمیز آشکار که هر روزه از طرف ناتو و اتحادیه اروپا از جمله تلاش آنها برای حمایت از روحیه خصمانه و جنگ‌طلبانه مقام‌های اوکراینی، نخواهیم بست.

وی افزود: روسیه از تلاش کشورهای غربی برای آماده‌سازی ارتش اوکراین برای عملی کردن برنامه‌هایی که دائماً به آن تهدید می‌کند- به عنوان مثال تصرف با استفاده از زور منطقه دونباس- رضایت ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها