تمامی مدارس تا پایان هفته آتی «مجوز بازگشایی» دریافت می‌کنند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون 105 هزار مدرسه «مجوز بازگشایی» را  در سطح کشور، دریافت کرده‌اند.

تمامی مدارس تا پایان هفته آتی «مجوز بازگشایی» دریافت می‌کنند
کد خبر: 523691
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ۱۵:۰۴:۱۷

اعتمادآنلاین| علیرضا کمرئی در سفر به استان سیستان و بلوچستان که در اولین روز آذرماه و همزمان با سومین مرحله بازگشایی مدارس، صورت گرفت، در حاشیه بازدید از نحوه بازگشایی برخی مدارس استان اظهار کرد: تا کنون 105هزار آموزشگاه در کشور از نظر «رعایت اصول بهداشتی» «مجوز بازگشایی» را دریافت کرده‌اند و انتظار می‌رود تا پایان هفته آینده تمامی مدارس کشور این مجوز را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا،وی افزود: امروز گام سوم و نهایی بازگشایی حضوری مدارس در مقطع ابتدایی و متوسطه اول برداشته شد.

کمرئی تصریح کرد: خوشبختانه با همدلی و هماهنگی همه همکاران ستادی و صف، همه تمهیدات لازم برای بازگشایی حضوری در مدارس کشور به خوبی انجام شد و در بازدیدی که از مدارس زاهدان نیز داشتیم وضعیت و شرایط بازگشایی مدارس مطلوب بود.

وی ادامه داد: تا کنون 105هزار واحد آموزشی در کشور، فرآیندهای اصلی را برای ورود به مرحله ارزیابی و دریافت مجوز طی کردند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: «رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی» مخصوصا موضوع فاصله گذاری و تهویه کلاس های درس در مدارس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که این نکات باید در طول سال تحصیلی با همین دقت و قوّت ادامه یابد.

وی با بیان این که برنامه زمان بندی و گروه بندی حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس در اختیار مدیران و بر اساس شرایط مدارس است، تصریح کرد: امیدواریم در هفته آینده شاهد حضور همه دانش آموزان در کلاس‌های درس باشیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کمرئی بر اهمیت نقش والدین در آموزش نکات بهداشتی. به دانش آموزان تأکید کرد و گفت: رعایت بهداشت فردی از سوی دانش آموزان و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در محیط مدارس توسط عوامل مدرسه قطعا به استمرار آموزش حضوری همراه با حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان کمک خواهد کرد.

وی اظهار کرد: غربالگری قبل از بیماریابی مهمترین راه پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به بیماری کروناست که در این زمینه نیازمند همراهی والدین هستیم تا اگر در خانواده و اطرافیان دانش آموزان کسی به علائم بیماری کرونا دچار شد، از حضور فرزند خود در مدرسه جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها