حمید استیلی،سرمربی پیشین پرسپولیس:

بزرگ‌ترین تیم‌های جهان هم دوران اُفت دارند/ اصلا نیازی به تنبیه نبود!

سرمربی پیشین پرسپولیس گفت: با توجه به نفرات و کادر فنی و حمایتی که هواداران از این تیم دارند، به طور قطع این دوران برای تیم پرسپولیس دوران گذر خواهد بود و این تیم به زودی می‌تواند به شرایط عادی بازگشته و در کسب نتایج بهتر عمل کند.

بزرگ‌ترین تیم‌های جهان هم دوران اُفت دارند/ اصلا نیازی به تنبیه نبود!
کد خبر: 523719
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۰۷:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید استیلی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برن در خصوص مسائل روز فوتبال از جمله شرایط پرسپولیس و تیم ملی صحبت‌هایی ویژه داشت .

به گزارش برنا،ماحصل این گفت‌وگو را می توانید در زیر بخوانید:


*خیلی‌ها نگران شرایط پرسپولیس هستند. وضعیت این روزهای تیم یحیی گل‌محمدی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

درست است که نتایج اخیر پرسپولیس نتایخ خوبی برای تیم نبوده اما پرسپولیس در حال حاضر بازیکنان خوبی دارد و شخصیت قهرمانی در این تیم موج می‌زند. از تیمی که در 5سال اخیر موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورده، توقع بالاست. باید به این موضوع هم توجه شود که بهترین تیم‌های دنیا هم در مقاطعی با اُفت روبرو می شوند و این مساله فقط برای تیم پرسپولیس رخ نداده است. با توجه به نفرات و کادر فنی و حمایتی که هواداران از این تیم دارند، به طور قطع این دوران برای پرسپولیس دوران گذر خواهد بود و این تیم به زودی می‌تواند به شرایط عادی اش بازگشته و در کسب نتایج بهتر عمل کند.

*چه مشکلات فنی را در این تیم می‌بینید؟


تیمی که فصل جدید را با نفرات و شرایط جدید آغاز می کند، باید فرصت هماهنگی و ایجاد شرایط ایده‌آل را داشته باشد، فرصتی که به دلایل مختلف برای پرسپولیس فراهم نشد. اول این که بلافاصله پس از پایان فصل قبل، درگیر لیگ قهرمانان آسیا شد و در این خلال، اردوهای تیم ملی باعث شد نفرات کلیدی و اصلی به طور کامل در کنار تیم حضور نداشته باشند. بعد از آن فصل جدید بلافاصله آغاز شد و پرسپولیسی ها فرصت لازم را برای ایجاد هماهنگی بین نفرات جدید و قدیم را پیدا نکردند و با توجه به این که نفرات کلیدی از پرسپولیس جدا شده بودند نفرات جدید می بایست در ترکیب تیم جا می افتادند. تمام این عوامل دست به دست هم داد تا پرسپولیس در بازی های اخیرش به خاطر ناهماهنگی نتواند نمایش فنی و فوتبالی خوبی را از خود ارائه بدهد.

*راهکاری را برای حل این مسائل سراغ دارید؟

خوشبختانه اعضای کادر فنی پرسپولیس اشراف کاملی روی مسائل فنی تیم دارند و مشکلات را شناخته اند و برای حل آن هم راهکار دارند اما به نظر من مهمترین مساله برای این تیم زمانی است که پرسپولیس برای ایجاد هماهنگی نیاز دارد و باید گفت این دوران، برای پرسپولیس یک دوران گذر است و نمی تواند لاینحل باقی بماند.

*در حال حاضر فکر می‌کنید پرسپولیس در کدام مناطق به تقویت نیاز دارد؟

همان طور که اشاره کردم پرسپولیس از نظر توان و پتانسیل فنی بازیکنانش شرایط خوبی دارد. در حال حاضر به نظرم در

کناره ها باید شرایط بهتر از قبل شود. بازگشت شیری و سیامک در منطقه راست و آقایی و علی نعمتی در جناح چپ می تواند شرایط را بهتر کند. در مجموع ما نفرات خوبی در پرسپولیس داریم و مدیریت خوب کادر فنی می تواند مشکلات را برطرف کند تا این تیم کم کم به دوران اوج خود بازگردد.

*پیش‌بینی شما از بازی پرسپولیس برابر نفت چیست؟

شرایط فوتبال از قبل قابل پیش بینی نیست اما آن چه مسلم است این است که پرسپولیس به پیروزی در این دیدار نیاز مبرم دارد تا از این شرایط خارج شود. در شرایط طبیعی و عادی و در حالی که شاهد بازگشت هواداران در این بازی به سکوها خواهیم بود، به نظرم پرسپولیس با انگیزه و روحیه مضاعفی به میدان می رود و این مساله شانس برد پرسپولیس را افزایش می دهد. بدون شک هواداران پرسپولیس برای این تیم یک نعمت بزرگ محسوب می شوند و حضورشان می تواند شرایط خوب و مثبتی را برای پرسپولیس ایجاد کند.

*نوبتی هم باشد، نوبت تیم ملی است. در حال حاضر از نظر شما اوضاع و احوال تیم ملی با دراگان اسکوچیچ چطور است؟

خوشبختانه تیم ملی از نظر نتایج و شرایط فنی، اوضاع خوبی دارد. قرعه خوبی که نصیب این تیم شد به ما کمک کرد بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم تا این دوره جزو معدود دورانی باشد که با کمترین فشار و استرس به جام جهانی صعود کنیم. تیم ما در حال حاضر با حضور لژیونرها و بهترین های لیگ، یک تیم کامل را تشکیل داده است، این در حالی است که چندین و چند مهره نیز در فوتبال مان داریم که به تیم ملی دعدت نشده و این نشان از این است که پتانسیل خوبی برای تشکیل تیم ملی پرقدرت را در اختیار داریم.

*برخی منتقدات اسکوچیچ بر این باور هستند که گروه و حریفان ما در این مرحله کار اسکوچیچ را آسان کرده است!

این قضاوت درستی نیست که نخواهیم سهمی از این موفقیت ها را به اسکوچیچ نسبت بدهیم. او برای تیم ملی زحمت کشیده و بی انصافی است که سهم او در شرایط خوب تیم ملی نادیده گرفته شود. او با شناخت خوب از نفرات ما، نتایج خوبی را با تیم ملی کسب است و در این موفقیت سهم ویژه ای دارد.

*در مورد چالش ایجاد شده بین اسکوچیچ و طارمی حق را به چه کسی می‌دهید؟

در این جریان نباید دنبال مقصر بود و به نظرم اتفاق مهمی رخ نداد و به اشتباه به آن دامن زده شد. در این ماجرا اگر مشکلی بود از سوی هر طرف قضیه رخ داد. اسکوچیچ نظرش را در قالب آن مصاحبه گفته بود و طارمی هم نظرش را با کمال احترام اعلام کرده بود و در صحبت های دو طرف مساله ای که دال بر بی احترامی باشد، به چشم نمی آمد. اسکوچیچ به عنوان نفر اول تیم ملی نظر فنی اش را اعلام کرده بود و طارمی هم نظر شخصی اش را مطرح کرد، تا اینجای کار مشکلی ایجاد نشده بود مگر این که این مسائل دیگری در این بین وجود داشته که ما از آن بی خبر هستیم.

*به عنوان سوال آخر، تنبیه در نظر گرفته شده برای مهدی طارمی از سوی اسکوچیچ را کافی می‌دانید و می‌توان خوشبین بود که او دوباره به تیم ملی بازگردد؟

به نظرم اصلا نیازی به تنبیه نبود و بی احترامی از سوی کسی نشده بود. الان هم امیدوارم همه چیز ختم به خیر شود و این ماجرا بیشتر از این ادامه پیدا نکند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها