کد خبر: 523761
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۱۰:۱۵:۲۹
| |

حماس: روند انتقال سوخت از مصر به زودی آغاز می‌شود

جنبش حماس از توافق دوحه و قاهره برای آغاز روند انتقال ماهیانه 10 میلیون دلار سوخت مصر به نوار غزه استقبال کرد.

حماس: روند انتقال سوخت از مصر به زودی آغاز می‌شود
کد خبر: 523761
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۱۰:۱۵:۲۹

اعتمادآنلاین| به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه دولتی نوار غزه وابسته به جنبش حماس اعلام کرد که قطر به زودی انتقال ماهانه 10 میلیون دلار سوخت مصر به این باریکه را در قالب طرحی برای تامین مالی حقوق کارمندان دولتی در غزه آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وی در این باره گفت: توافق قطر و مصر آماده است و مقامات مربوطه در نوار غزه منتظر آغاز انتقال سوخت هستند.

سلامه معروف ادامه داد: قطر ارزش کمک مالی ماهانه به کارمندان غزه را که معادل 7 تا 10 میلیون دلار است به صورت سوخت پرداخت می‌کند.

وی افزود: این سوخت قرار است که از طریق گذرگاه رفح وارد غزه و سپس در بازارها فروخته شود و در نهایت وجوه به خزانه وزارت دارایی در نوار غزه واریز شده و به کارمندان پرداخت خواهد شد.

پنج‌شنبه گذشته سلطان بن سعد المریخی، وزیر مشاور در امور خارجه قطر در دیداری که در شهر اسلو با کمیته ویژه رایزنی برای هماهنگی در امدادرسانی‌های بین‌المللی به فلسطینی‌ها داشت، گفت: قطر توافقنامه‌هایی را با مصر برای صادرات سوخت و مصالح ساختمان‌سازی به نوار غزه امضا کرده است.

از زمان تحقق توافق‌هایی میان حماس و رژیم صهیونیستی که با نظارت مصر و قطر انجام شدند، این رژیم اجازه داد مبلغ 30 میلیون دلار از کمک‌های مالی قطر مستقیما از فرودگاه بن گوریون به نوار غزه منتقل شوند.

10 میلیون دلار از مبلغ اهدایی قطر به خرید سوخت برای نیروگاه برق نوار غزه، 10 میلیون دلار برای حمایت از پروژه‌های احداث زیرساخت‌ها در این منطقه و 10 میلیون دلار دیگر آن نیز به کمک به 100 هزار خانواده فقیر غزه اختصاص یافت.

رژیم صهیونیستی از حدود پنج ماه قبل اجازه انتقال مستقیم کمک‌های نقدی قطر از فرودگاه بن گوریون به غزه را نمی‌داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها