تالاب بین المللی میانکاله جان دوباره گرفت / محیط زیست: 70 کیلومتر مربع آب به ارتفاع 30سانتی متر در شرق تالاب جمع شده

داوری پیشنهاد دهنده طرح خاکریز گفت: با توجه به خشکسالی چندین سال اخیر و خطرات سال‌های آتی با احداث این خاکریز به طول 2کیلومتر از هدر رفت آب‌های سطی و باران جلوگیری شده و حجم قابل توجهی آب شیرین ذخیره می‌شود که موجب احیای بیش از 500هکتار از خلیج میانکاله خواهد شد.

تالاب بین المللی میانکاله جان دوباره گرفت / محیط زیست: 70 کیلومتر مربع آب به ارتفاع 30سانتی متر در شرق تالاب جمع شده
کد خبر: 523766
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۱۰:۵۳:۰۱

اعتمادآنلاین| حیات وحش و تالاب بین المللی میانکاله با ذخیره و هدایت آب‌های سطحی و باران‌های اخیر جان تازه‌ای پیدا کرد.

به گزارش صدا و سیما، مدیرکل محیط زیست مازندران با حضور در شرق تالاب میانکاله از کانال ایجاد شده با همکاری مجموع دوستداران محیط زیست و شکار شهرستان بهشهر و اداره کل محیط زیست که با ورود پرندگان میهمان تالاب همزمان شد بازدید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ضمن خرسندی از سریز شدن آب این دیواره ساحلی به سمت تالاب و حضور پرندگان گفت: با همکاری گروه دوستداران محیط زیست بهشهر و اداره کل محیط زیست استان دیواره خاکی احداث و لایروبی آبراه‌های منطقه انجام شد.

ابراهیمی کارنامی افزود:در مجموع 70کیلومتر مربع آب به ارتفاع تقریبی 30سانت در شرق تالاب میانکاله جمع شده است.

او گفت: امیدواریم با تأمین امکانات مالی و ادغام آب شور دریا با آب شیرین و لب شور شدن آب نهایی شاهد افزایش سطحی آب تالاب میانکاله باشیم.

ابراهیمی اظهار امیدواری کرد با این همکاری و همدلی گرو‌های مردمی و مجموع حاکمیتی محیط زیست یک مدیریت زیست بوم تجربی و علمی، تالاب میانکاله به روز‌های خوش و پر آب بازگردد.

حجت الاسلام داوری پیشنهاد دهنده طرح خاکریز گفت: با توجه به خشکسالی چندین سال اخیر و خطرات سال‌های آتی با احداث این خاکریز به طول 2کیلومتر از هدر رفت آب‌های سطی و باران جلوگیری شده و حجم قابل توجهی آب شیرین ذخیره می‌شود که موجب احیای بیش از 500هکتار از خلیج میانکاله خواهد شد.

15هزار هکتار از سطح تالاب در کمتر از یه دوره 10 ساله خشک و محیط مستعد شده است برای مرگ پرندگان بر اثر بوتولیسم، مرگی که احتمالا اوایل بهمن ماه امسال سومین بار گریبان پرندگان بی خبر از همه جا را خواهد گرفت و باز فاجعه اتفاق خواهد افتاد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها