کد خبر: 523805
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۱۳:۲۹:۲۵
| |

نخستین شهر بیت‌کوینی جهان کجا ساخته می‌شود؟

یکی از کشورهای آمریکای جنوبی اعلام کرده که می‌خواهد یک شهر بیت کوینی را با پول‌های به دست آمده از اوراق بیت‌کوینی بسازد.

نخستین شهر بیت‌کوینی جهان کجا ساخته می‌شود؟
کد خبر: 523805
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۱۳:۲۹:۲۵

اعتمادآنلاین| نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، از برنامه دولتش برای ساخت یک شهر بیت کوینی با پول حاصل از فروش اوراق با پشتوانه بیت کوین خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، وی درواقع تلاش می‌کند تا با گسترش فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی سرمایه‌گذاری در السالوادور را افزایش دهد.

گفته می‌شود این شهر قرار است در نزدیکی آتشفشان کن چاگوآ در جنوب شرقی السالوادور بنا شود و گفته می‌شود تمام خصوصیات یک شهر از جمله مناطق تجاری، ‌تفریحی، رستوران‌ها و حتی فرودگاه را خواهد داشت.

بنا به بیانیه دولت السالوادور که مدت‌هاست تلاش می‌کند تا بیت کوین را در این کشور ترویج دهد.

گفته می‌شود؛ این شهر بیت کوینی قرار است از انرژی آتشفشان بهره‌مند شده و هیچ مالیاتی به جز مالیات بر ارزش افزوده در آن اجرا نخواهد شد.

بوکله در این باره گفته در این شهر سرمایه‌گذاری کنید و هر چقدر دوست داریم پول دربیاورید، این یک شهر اکولوژیک کامل است و انرژی مورد نیاز آن از طریق آتشفشان تامین خواهد شد.

پول حاصل از دریافت مالیات بر ارزش افزوده در این شهر نیز قرار است نیمی از آن به بازخرید اوراق قرضه بیت کوینی که برای ساخت شهر از آن استفاده شده بود، هزینه شوند و نیم دیگر نیز به خدمات عمومی اختصاص خواهد یافت.

بوکله اعلام کرده که ساخت زیرساخت‌های این شهر معادل 300 هزار بیت کوین معادل 17.2 میلیارد هزینه خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها