غزل لطفی در یادداشتی در روزنامه اعتماد عنوان کرد:

نگرانی برای فرزندان‌مان ضروری است

حسب دستور رییس محترم جمهور، مدارس از تاریخ اول آذر ماه بازگشایی و البته باتوجه به حساسیت به کار گرفتن روش‌ها و راهکاری اصولی براساس دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در مدارس (نسخه 06) بسیار ضروری بوده است.

نگرانی برای فرزندان‌مان ضروری است
کد خبر: 523997
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ۱۸:۱۶:۲۹

اعتمادآنلاین| غزل لطفی در یادداشتی نوشت: حسب دستور رییس محترم جمهور، مدارس از تاریخ اول آذر ماه بازگشایی و البته باتوجه به حساسیت به کار گرفتن روش‌ها و راهکاری اصولی براساس دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در مدارس (نسخه 06) بسیار ضروری بوده که در ادامه به برخی اشاره می‌شود:


1- با توجه به تاکید بر فاصله‌گذاری 2 متری، امکان حضور کلیه دانش‌آموزان در هر کلاس وجود نداشته، بدیهی است ادامه تدریس مجازی به موازات حضوری یک الزام خواهد بود. لازم است جهت همراهی والدین، اطلاع‌رسانی دقیق و مکرر صورت پذیرد.


2- تزیق واکسن یک دستور حاکمیتی برای برقراری مجدد سلامت جامعه است، باید از حضور دانش‌آموزانی که والدین آنها هنوز واکسینه نشده‌اند و همچنین کادر آموزشی واکسن نزده به طور جدی جلوگیری شود تا راه‌های انتقال ویروس هرچه بیشتر بسته شود. علی‌الخصوص کادر آموزشی به دلیل عدم اجرای دستور مشمول جریمه شوند.


3- در دستورالعمل فوق‌الاشاره مواردی درخصوص گندزدایی، استفاده از ماسک و... اشاره شده که باید محل هزینه خرید تجهیزات لازم مشخص و دراختیار مدارس قرار داده شود. علاوه بر آن مواردی نیز درخصوص الزامات فیریکی کلاس‌ها آورده شده که فعلا امکان اجرا نخواهد داشت.


4- شفاف‌سازی دستورالعمل بازگشایی و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی که باید در مدارس اجرا شود از موارد مهمی است که موجب اطمینان خاطر والدین خواهد بود. همچنین باید درنظر داشت ارائه یک شیوه‌نامه مشترک برای کشوری با چند اقلیم آب‌ و هوایی و درجه امکانات بسیار متفاوت آموزشی، به خصوص بدون درنظر گرفتن مناطق محروم و کم‌برخوردار که اساسا فراهم کردن ماسک و لوازم بهداشتی برای خانواده‌ها به چالشی مالی مبدل خواهد شد و اختیار دادن به مدیران مدارس برای اجرای آن، رهاوردی نخواهد داشت مگر اجرای نصفه و نیمه این دستورالعمل و مخاطرات جانی برای همه که نهایتا به درگیری مجدد کشور با پیک‌های جدید کرونا خواهد بود.


اما در پایان ذکر دو نکته ضروری است:


1- تجربیات متعدد در کشور نشان داده که عموما نظارتی بر قوانین و دستورالعمل‌ها اعمال نشده و درنهایت یا اجرا نمی‌شوند یا به صورت سلیقه‌ای اعمال خواهند شد. به همین دلیل لازم است نهادهای مردمی به عنوان نمونه سازمان بسیج کشور بر اجرای این پروتکل در مدارس نظارت داشته باشد.


2- با درنظر گرفتن اینکه فرض محال، محال نیست، در صورت بروز هرگونه اتفاق به آلوده شده دانش‌آموزان به این ویروس و از دست رفتن، مسوولیت مستقیم با چه نهادی است؟

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها