کد خبر: 524041
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۴ ۱۰:۵۳:۱۱
| |

در قالب سریال ساخته می‌شود:

پروژه بعدی خالق «خانه پوشالی» معلوم شد/بزرگ‌ترین کلاهبرداری تاریخ

دو کمپانی با هم متحد شده‌اند تا سریالی درباره فساد 5 میلیارد دلاری در مالزی که با اقتباس از یک کتاب پرفروش ساخته می‌شود را به تلویزیون ببرند.

پروژه بعدی خالق «خانه پوشالی» معلوم شد/بزرگ‌ترین کلاهبرداری تاریخ
کد خبر: 524041
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۴ ۱۰:۵۳:۱۱

اعتمادآنلاین| اسکای گلوبال با همکاری بی و ویلیمون خالق سریال موفق «خانه پوشالی» با اقتباس از کتاب «نهنگ میلیارد دلاری: مردی که سر وال استریت، هالیوود و جهان کلاه گذاشت» سریالی را به تلویزیون می‌برد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این کتاب غیرداستانی درباره رسوایی فساد بزرگ مالی شرکت 1MDB در مالزی نوشته شده است.

دیوید هنری هوانگ فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویسی که سه بار فینالیست دریافت پولیتزر بوده برای نوشتن فیلمنامه این پروژه و نیز به عنوان تهیه‌کننده اجرایی آن انتخاب شده است.

«نهنگ میلیارد دلاری» را تام رایت و بردلی هوپ گزارشگران تحقیقی وال‌استریت ژورنال که جوایز روزنامه‌نگاری در کارنامه دارند در سال 2018 به رشته تحریر درآورده‌اند. در این کتاب رسوایی عظیم پولشویی در مالزی و پیوند ثروت ناپاک با نخبگان، بانکداری، هالیوود و سیاست بررسی شده است.

مغز متفکر این پولشویی وسیع «جو لو» و ماجراجویی او در هالیوود از طریق تامین مالی هزینه‌های فیلم «گرگ وال استریت» ساخته مارتین اسکورسیزی با سوء‌استفاده از لئوناردو دی کاپریو و همچنین حضور در وال استریت با کسب میلیون‌ها دلار از گلدمن ساکس بوده است. این سرقت 5 میلیارد دلاری هنوز توسط مقامات مالزی، سنگاپور، لوکزامبورگ، سوییس و وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی است و از آن به عنوان یکی ار بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های تاریخ یاد می‌شود.

این کتاب به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز بدل شد و از سوی فایننشال تایمز به عنوان کتاب سال 2018 انتخاب شد. بیش از نیم میلیون نسخه از این کتاب در سطح بین‌المللی فروخته شده و در آسیا همچنان از کتاب‌های پرفروش است. گزارش این دو روزنامه‌نگار به پیگردهای قانونی درباره این پولشویی در سطح جهان کمک و طرح اتهامات مجرمانه علیه نجیب رزاق نخست وزیر سابق مالزی را تشدید کرد.

گفته شده میشل یئو بازیگر زن مالزیایی هم بازیگر و هم از تهیه‌کنندگان این سریال خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها