جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها:

دولت جدید هرچه سریع تر دیدگاه های خود را راجع به لایحه جامع انتخابات اعلام کند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: مجلس از نظرات و پیشنهادات دولت در خصوص لایحه جامع اصلاح قانون انتخابات استقبال می کند.

دولت جدید هرچه سریع تر دیدگاه های خود را راجع به لایحه جامع انتخابات اعلام کند
کد خبر: 524196
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ۰۸:۳۴:۲۴

اعتمادآنلاین| محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره آخرین وضعیت لایحه جامع اصلاح قانون انتخابات، بیان کرد: در اواخر دولت گذشته لایحه جامع اصلاح قانون انتخابات به مجلس ارائه شد و اکنون در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها است اما با تغییر دولت مسلما لازم است که دیدگاه و نظرات دولت جدید نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه اظهار کرد: ما از اینکه دولت جدید هرچه سریع تر نظرات و دیدگاه های کارشناسی خود را در این لایحه لحاظ کرده و مجددا لایحه را به مجلس بازگرداند، استقبال می کنیم چراکه اکنون ما در حال از دست دادن زمان هستیم و حدود دو سال دیگر انتخابات مجلس مجددا برگزار می شود و باید هرچه زودتر قبل از رسیدن زمان انتخابات، اصلاحات صورت گیرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در زمان انتخابات میسر نشد و اکنون باید قبل از فرا رسیدن بازه انتخابات، این لایحه در مجلس به سرانجام برسد. باید قانون انتخابات به نحوی اصلاح شود که بالاترین کارآمدی را داشته و شاهد حضور گسترده تر مردم در انتخابات و به حداقل رسیدن خطاها و تخلفات انتخاباتی باشیم.

احمد وحیدی وزیر کشور گفته است که «در برنامه‌های خود به دنبال این هستیم که لایحه جامع انتخابات را در دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم.» البته لایحه جامع انتخابات در دولت روحانی تهیه شد، اما مجلس دهم و یازدهم به آن رسیدگی نکرد.

آنطور که محمدباقر خرمشاد معاون سیاسی وزارت کشور گفته است، وزارت کشور بنا دارد این لایحه را از مجلس مسترد کرده و پس از اصلاح، دوباره آن را به مجلس ارائه کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها