کد خبر: 524217
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ۱۰:۱۴:۴۶
| |

آثار باستانی یزد به علت فرونشست زمین در آستانه تخریب قرار دارد

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: به علت فرونشست زمین ناشی از بهره‌برداری بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی آثار باستانی و تاریخی یزد در آستانه تخریب قرار دارد.

آثار باستانی یزد به علت فرونشست زمین در آستانه تخریب قرار دارد
کد خبر: 524217
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ۱۰:۱۴:۴۶

اعتمادآنلاین| محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به افزایش بی‌رویه برداشت از آبهای زیرزمینی و فرونشست زمین بر اثر این برداشت‌ها آثار باستانی و تاریخی یزد در آستانه تخریب قرار دارد.

به گزارش فارس،وی افزود: مردم یزد امروز و در ماه‌های پائیز که در فصل سرد سال قرار داریم هم با پدیده قطعی آب مواجه هستند و به ناچار از آبهای زیرزمینی که کیفیت هم ندارد استفاده می‌کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس اظهار داشت: مشکل نبود آب برای مردم یزد یک مسئله است و مشکل تخریب شبکه آبرسانی که تا چندی پیش شاهد آن بودیم یک مسئله.

جوکار با بیان اینکه حدود 8 روز است که شبکه آبرسانی استان یزد تخریب شده، خاطرنشان کرد: خطوط آبرسانی به استان یزد تاکنون 47 بار توسط عده‌ای از افراد تخریب شده که اولین‌بار در سال 91 این اتفاق افتاد اما با برخورد جدی نیروی انتظامی با عوامل تخریب مواجه شد.

وی افزود: از آن سال تا سال 97 ما شاهد آسیب زدن به شبکه آبرسانی استانمان نبودیم اما از سال 97 تاکنون 46 بار دیگر شبکه آبرسانی استان یزد توسط عده‌ای از افراد تخریب شده که چهار مورد آن در عرض 10 روز اتفاق افتاده، اما متأسفانه ما شاهد برخورد جدی با عوامل آن تاکنون نبوده‌ایم.

نماینده مردم یزد در مجلس اظهار داشت: در جلسه معان اول رئیس جمهور با استانداران استان یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری مشکل آب این استان مورد بحث و بررسی قرار گرفته اما این نشست‌ها و جلسات هنوز خروجی در عرصه اجرا نداشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها