کد خبر: 524240
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ۱۲:۴۸:۱۱
| |

رئیس شورای شهر تهران:

به جای اتخاذ روش های صحیح برای محیط زیست ما را درگیر مسائل سیاسی کردند

رئیس شورای شهر تهران ضمن انتقاد از برخی تلاش ها برای سیاسی کردن موضوعات ترافیک، آلودگی هوا و فضای سبز در شهر تهران گفت: به جای اینکه به اتخاذ روش های صحیح در حوزه محیط زیست و فضای سبز بپردازیم ما را درگیر مسائل سیاسی کردند.

به جای اتخاذ روش های صحیح برای محیط زیست ما را درگیر مسائل سیاسی کردند
کد خبر: 524240
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ۱۲:۴۸:۱۱

اعتمادآنلاین| مهدی چمر ن در نشست هم اندیشی کارگروه های تخصصی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: شورای اسلامی شهرتهران بر اساس ضرورت و مسئولیت هایی که بر عهده دارد در کلانشهر تهران به عنوان ام القرای اسلام از ظرفیت و توان کمیسیون ها و کارگروه های تخصصی برای تحقق وظایف و مسئولیت های خود بهره می گیرد. ممکن است گاهی تصور شود که این وظیفه در مطالعه و بهره گیری از ظرفیت ها بر عهده شهرداری است و چه ضرورتی دارد که شورا در این زمینه فعالیت کند. بی تردید شهرداری تمام تلاش خود را می کند به بهترین شکل شهر را اداره کند اما باید یک برنامه و ریل گذاری مناسب برای شهرداری انجام شود که این کار توسط شورا محقق می شود تا قطار به خوبی روی آن حرکت کند.

به گزارش ایسنا،به گفته وی، در دوره گذشته چنین امری محقق شد که امروز به جایی برسیم که از آن دوران به عنوان دوران طلایی یاد کنیم. تصور نمی کنیم خدمات شهری و محیط زیست در جایی دیگر همچون سازمان محیط زیست باید دنبال شود و شورا در این امور دخالتی نداشته باشد روی تجربه تاکید می کنم و حضور افرادی همچون آقای خادم و شریعتمداری باعث شد حرکت هایی در شورا آغاز شود که موجب تحول و حرکت مثبت در شهر شد.

رییس شورای شهر تهران، ادامه داد: کاری که امروز کمیسیون سلامت شورای شهر تهران دنبال می کند و از همگان در امور شهر نظرخواهی می کند قابل تحسین است. لذا انتظار می رود که با برنامه ریزی صحیح نسبت به حل مشکلاتمان اقدام کنیم، ترافیک، آلودگی هوا و فضای سبز شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است که متاسفانه بعضا به بحث های سیاسی تبدیل می شود. یعنی یک بحث کاملا محیط زیستی را سیاسی کردند و به کشمکش های سیاسی کشاندند و ضربه های زیادی را به ریه های تنفسی شهر زدند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه روزگاری تهران به عنوان یک باغ شهر شناخته می شد، افزود: در گذشته بخش زیادی از تهران فضای سبز بوده که امروز در پی خانه سازی ها به آهن و سیمان تبدیل شده و به جایی رسیده که برای جان انسان ها مضر است. بی تردید روی همه چیز، سلامت، قدرت، توان و ... آلودگی هوا تاثیر نامطلوب می گذارد و به جای اینکه ما روش های درست اتخاذ کنیم که به محیط زیست و فضای سبز بنا ببخشیم، ما را درگیر مسائل سیاسی کردند.

چمران با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز از 8.5 متر به 15 متر در دوره چهارم شورای شهر تهران، گفت: ظرف چهار سال گذشته اندکی به این سرانه اضافه شده، هر چند که خدمات شهری ابعاد فراوانی دارد. همچون تمیزی و زیبایی شهر که همه مهم هستند اما سلامت و آرامش شهر در درجه اول اهمیت قرار دارد. بر همین اساس به مردم شهر می گوییم آماده ایم برای برنامه ریزی درست تر و جهادی تر مسئولین مدیریت شهری شبانه روزی فعالیت کنند.

وی گفت: این در شرایطی است که به لحاظ مالی بدهی های گسترده ای وجود دارد. امروز هر کاری می خواهیم انجام دهیم باید ابتدا به بدهی ها بیندیشیم اما ان‌شاءالله به لطف الهی اگر همه دست به دست هم دهیم و با خلوص پیش برویم موفق خواهیم شد. این امر در سال 82 تجربه شد و موفق هم بود، چرا که با حمایت مردم کارها انجام می شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها