کنگره AFC:

مهر تایید شیخ سلمان به تغییر قانون به ضرر فوتبال ایران با حضور تاج/فوتبال آسیا دگرگون می‌شود

سی و یکمین کنگره AFC با حضور رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران برگزار شد و تصمیماتی در زمینه تغییرات گسترده در فوتبال قاره کهن گرفته شد.

مهر تایید شیخ سلمان به تغییر قانون به ضرر فوتبال ایران با حضور تاج/فوتبال آسیا دگرگون می‌شود
کد خبر: 524259
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ۱۳:۳۶:۴۴

اعتمادآنلاین| سی و یکمین کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور تمام اعضایش و از جمله مهدی تاج نایب رئیس AFC و رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش فارس،مهمترین پیشنهاداتی که در این کنگره مطرح شد تغییرات گسترده در نظام برگزاری مسابقات و کنفدراسیون فوتبال آسیا بود و با موافقت حداکثری تایید شد.

در این رای گیری از 45 عضو 39 عضو رای مثبت دادند و تنها یک عضو مخالفت این طرح بود. همچنین 5 عضو دیگر هم به دلیل تعلیق بودن حق رای نداشتند.

در حاشیه این کنگره جانی اینفانتینو رئیس فیفا، گفت: در ابتدا باید از این فرصت استفاده کنم و به الهلال عربستان به دلیل قهرمانی در آسیا تبریک بگویم. همچنین باید از قطر به خاطر آمادگی فوق العاده اش برای جام جهانی 2022 تقدیر و تشکر کنم.

وی در ادامه گفت: یک سال به آغاز جام جهانی باقی مانده و دولت قطر به نحو احسن وظایفش را انجام داده و تمام ورزشگاه ها برای میزبانی از این مسابقات آماده هستند.

شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در این کنگره، گفت: جام جهانی 2022 قطر بهترین دلیل برای تایید پیشرفت فوتبال در قاره آسیا است. ما در 20 سال گذشته بیشترین تماشاگران فوتبال را داشتیم. باید از این پتانسیل هواداری به نحو احسن استفاده کنیم. من به پیشرفت ادامه دار فوتبال قاره کهن ایمان دارم.

وی در ادامه درباره تغییرات در نظام AFC، گفت: درباره قوانین حضور بازیکنان خارجی در باشگاه های آسیایی تجدیدنظر می کنیم و تغییراتی را در زمینه مسابقات باشگاهی در سال 2023 انجام می دهیم. از هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت فوتبال آسیا کوتاهی نمی کنیم.

یکی از تغییرات اساسی فرمول حضور بازیکنان خارجی به همراه باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا است. پیش از این هر باشگاهی حق داشت با فرمول 3+1(3 بازیکن خارجی و یک آسیایی) در این بازی‌ها حضور پیدا کند ولی شیخ سلمان رئیس AFC تایید کرد که از سال 2023 این فرمول به 5+1( 5 خارجی و یک آسیایی) تغییر می کند. این قانون کاملا به ضرر فوتبال ایران خواهد بود چون باشگاه های کشورمان توان مالی زیادی برای جذب بازیکنان خارجی زیاد ندارند. در عوض این قانون به نفع باشگاه های متمول حاشیه خلیج فارس خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها