کد خبر: 524296
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

داربی دو سر باخت

دیگر کسی از بردن داربی نقل‌وانتقالات حرف نمی‌زند چون امین قاسمی‌نژاد و رضا اسدی که پرسروصداترین سوژه‌های پنجره تابستانی بودند حالا نامزد عنوان بدترین خرید فصل هستند.

داربی دو سر باخت
کد خبر: 524296
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دقیقا 3ماه قبل بود که 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال بعد از تلاش فراوان و مذاکرات طولانی بالاخره موفق به جذب رضا اسدی و امین قاسمی‌ن‍ژاد شدند و به خیال خودشان بزرگ‌ترین خریدهای این 2 باشگاه بزرگ در نقل‌وانتقالات تابستانی با عقد این 2 قرارداد رقم خورد.

به گزارش همشهری،استقلالی‌ها از نیم‌فصل گذشته دنبال قاسمی‌نژاد بودند اما انتقال او در پنجره زمستانی محقق نشد و تا تابستان1400به تعویق افتاد. در این تابستان هم بازیکن سابق پدیده چندین بار برای دریافت رضایتنامه از تیم مشهدی به مشکل خورد. یک‌بار هم مسیر او به سمت باشگاه رقیب کج شد و سر میز مذاکره با پرسپولیس نشست. در نهایت او روز چهارم شهریورماه رسما با پیراهن استقلال عکس گرفت تا فرزاد مجیدی با شوق و ذوق اعلام کند: «ما داربی نقل‌وانتقالات را بردیم.» یک روز بعد یعنی ظهر پنجم شهریورماه رضا اسدی که هر 3تیم مدعی لیگ خواهانش بودند هم بالاخره با پیراهن پرسپولیس عکس یادگاری گرفت و درباره رقم سنگین قرارداد او هم شایعات زیادی بر سر زبان‌ها افتاد. حالا که 3ماه از آن روزها گذشته اما این 2 نفر در زمره ضعیف‌ترین بازیکنان تیم خود قرار دارند و می‌توانند برای کسب عنوان بدترین خرید فصل با هم رقابت کنند. حباب‌هایی که در فصل نقل‌وانتقالات بی‌جهت باد شده بودند حالا کاملا ترکیده‌اند و 2 باشگاه بزرگ ایران تقریبا متوجه شده‌اند چه کلاه بزرگی بر سرشان رفته است.

شرط بردن استقلال: نبودن قاسمی‌نژاد!


امین قاسمی‌نژاد که با سروصدای فراوان به استقلال پیوسته بود در نخستین بازی فصل این تیم یعنی مسابقه با الهلال در ترکیب اصلی قرار نگرفت، درحالی‌که 4خرید دیگر آبی‌ها یعنی حسین‌زاده، آغاسی، نیک‌نفس و سلمانی در ترکیب اصلی بودند.

قاسمی‌نژاد بین دو نیمه آن مسابقه به جای سبحان خاقانی وارد زمین شد و کار خاصی هم انجام نداد. سوژه داربی نقل‌وانتقالات در نخستین مسابقه کاملا زیر سایه حسین‌زاده جوان قرار گرفت و در پایان هم با کسب نمره6.66 از آنالیزورهای متریکا جزو بازیکنان ضعیف تیمش شد. 2 ‌ماه بعد استقلال وارد لیگ برتر شد و تا امروز که 6هفته از این رقابت‌ها گذشته قاسمی‌نژاد فقط 193دقیقه برای آبی‌ها بازی کرده است؛ یعنی دقیقا 36درصد دقایق ممکن. او 3بازی در ترکیب اصلی نبود که استقلال هر 3بازی را برد و 3بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت که هر 3بازی مساوی شد و هر 3بار هم قاسمی‌نژاد تا پایان در زمین نماند! حاصل کار قاسمی‌نژاد در این 193دقیقه صفر گل، صفر پاس گل و میانگین نمره6.58 است که او را در جمع بازیکنان استقلال در رتبه بیستم قرار می‌دهد. در بین تمامی بازیکنان لیگ هم قاسمی‌نژاد رتبه130را در اختیار دارد؛ همسایه با سجاد دانایی (ذوب‌آهن) و پایین‌تر از ابوالفضل رزاقپور(تراکتور). همین!

شرط احیای پرسپولیس: نیمکت‌نشینی اسدی!


و اما رضا اسدی. او از همان نخستین بازی زیر تیغ انتقادات هواداران قرار گرفت. اما به لحاظ امتیاز و نمره و آنالیز در بازی‌های اول وضعیت چندان بدی نداشت. اسدی در نخستین بازی‌اش برای پرسپولیس (مقابل استقلال تاجیکستان) نمره7.87 گرفت و بعد از ترابی که تک‌گل بازی را زد دومین بازیکن برتر تیمش بود. در مصاف با الهلال که همه پرسپولیسی‌ها ضعیف بودند هم اسدی ضعیف‌ترین بازیکن تیمش نبود، اما انتقادات زیادی را تحمل کرد و بین دو نیمه تعویض شد. او با این شرایط پا به لیگ برتر گذاشت و در نخستین بازی نخستین گل پرسپولیس را زد. اگر نمرات متریکا را ملاک قرار دهیم اسدی در 4بازی اول نمایش بدی نداشته، در بازی پنجم خیلی ضعیف بوده و در بازی ششم از ترکیب خارج شده است. اما نکته این است که خروج او از ترکیب همه را به آینده پرسپولیس امیدوار کرده و خیلی‌ها فکر می‌کنند تیم یحیی با زوج کمال و سرلک در خط هافبک شرایط بسیار بهتری دارد. اسدی امروز با یک گل، یک پاس گل و معدل نمره6.90 هفتمین بازیکن پرسپولیس و چهلمین بازیکن برتر لیگ است.

اما خیلی‌ها فکر می‌کنند چرخ پرسپولیس بدون او بهتر می‌چرخد و اسدی ابدا ارزش پولی که خرج استخدامش شده را ندارد. اگر این روند برای او ادامه پیدا کند شاید کلا از پرسپولیس رفتنی شود و باید دید آن وقت باز هم استقلال و سپاهان خواهانش هستند یا نه. قاسمی‌نژاد هم درصورت جدایی از استقلال بعید است دیگر سوژه مهمی در نقل‌وانتقالات باشد و از آن داربی‌های خیالی حول محور او شکل بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها