کد خبر: 524356
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۱۰:۱۰:۰۳
| |

محدودیت‌های تازه با احتمال شیوع سویه "اُمیکرون"

ماسک در فروشگاه‌ها و وسایل نقلیه عمومی انگلیس دوباره اجباری می‌شود

با شناسایی دو بیمار مبتلا به سویه "اُمیکرون" در انگلیس، محدودیت های جدیدی به منظور جلوگیری از گسترش بیماری اعلام شد.

ماسک در فروشگاه‌ها و وسایل نقلیه عمومی انگلیس دوباره اجباری می‌شود
کد خبر: 524356
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۱۰:۱۰:۰۳

اعتمادآنلاین| با شناسایی دو مورد ابتلا به سویه جدید کروناویروس در انگلیس، محدودیتهای جدیدی در این کشور اعلام شد و بدین ترتیب استفاده از ماسک در فروشگاه ها و وسایل حمل و نقل عمومی اجباری خواهد شد. کافه ها و رستوران ها معاف از این دستورالعمل جدید خواهند بود.

به گزارش ایسنا،همچنین هر مسافری که از خارج کشور وارد انگلیس می شود لازم است آزمایش PCR انجام دهد و تا زمانی که نتیجه منفی دریافت کند، در قرنطینه بماند و افرادی که با بیمار آلوده به سویه اُمیکرون در تماس بوده اند باید به مدت 10 روز خود را قرنطینه کنند حتی اگر کاملا در برابر بیماری واکسینه شده باشند.

"بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس در کنفرانس خبری، این اقدامات را "موقتی و احتیاطی" توصیف کرد و گفت: این اقدامات تا سه هفته دیگر مورد بازبینی قرار خواهند گرفت.

این نگرانی وجود دارد که سویه اُمیکرون از قدرت انتقال بیشتری برخوردار بوده و در برابر واکسن ها مقاوم تر باشد و ممکن است برنامه میلیون ها نفر برای تعطیلات کریسمس را تحت تاثیر قرار دهد.

روز گذشته دو مورد ابتلا به سویه جدید کروناویروس در انگلیس شناسایی شد و به خانواده‌های آنها دستور داده شد تا خود را قرنطیه کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، همچنین سویه جدید کروناویروس در بلژیک، ایتالیا و آلمان شناسایی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها