کد خبر: 524407
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

معاون شهردار:

سقف بودجه امسال شهرداری تهران غیرواقعی است

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران گفت: اصلاحیه بودجه را در پایان سال به شورای شهر می‌آورند اما ما براساس آمار و ارقام معتقدیم که سقف بودجه امسال شهرداری پایتخت غیرواقعی و رشد 60 درصدی بودجه نسبت به سال گذشته غیرمنطقی است.

سقف بودجه امسال شهرداری تهران غیرواقعی است
کد خبر: 524407
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| لطف الله فروزنده روز یکشنبه در بیست و هفتمین جلسه علنی بررسی یک فوریت لایحه اصلاحیه بودجه مصوب سال 1400 شهرداری که روی میز بررسی شورا قرار گرفت، افزود: همچنین اعضای شورا تکالیفی را به خصوص در حوزه حمل و نقل و بهبود ترافیک برای ما مشخص کردند که لازم است جابجایی در بودجه صورت گیرد و به همین دلایل ما این لایحه را با قید فوریت به شورای شهر آوردیم.

به گزارش ایرنا،عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به این لایحه با بیان اینکه بودجه غیر واقعی بسته شده است، گفت: در سالجاری شورا درگیر انتخابات و تغییر بود و امکان تحقق بودجه در این سقف وجود ندارد و به طور حتم بودجه 48 هزار میلیارد تومانی شهرداری محقق نمی‌شود.

حبیب کاشانی افزود: همکاران ما در شهرداری تلاش می کنند در حد 36 هزار میلیارد تومان طرح ها و اقدامات را انجام دهند.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به این لایحه گفت: بودجه حدود 50 درصد محقق شده است و این بودجه غیر واقعی، غیرکارشناسی و حتی به عقیده برخی سیاسی است؛ چرا که در سال های 95 تا 99 حدود 26 درصد رشد می کند؛ اما به یکباره در سال 99 - 1400 بودجه بیش از 60 درصد رشد می کند.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به این لایحه اذعان داشت: سقف بودجه 48 هزار میلیارد تومان است که شهرداری با این لایحه می خواهد 12 هزار میلیارد را کاهش دهد.

ناصر امانی اضافه کرد: این در تاریخ مدیریت شهری بی سابقه و این در حالی است که در بودجه 1400 برای اولین بار ردیف ها و تبصره در هم ادغام شده اند؛ ما چگونه می خواهیم ردیف ها را حذف کنیم.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 18 رای موافق به لایحه اصلاحیه بودجه مصوب سال 1400 رای دادند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین بررسی پلاک ثبتی های مختلف درباره باغ بودن یا نبودن را در دستور کار خود داشتند.

در همین راستا مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به پلاک ثبتی 4.1663 اشاره کرد و گفت: این زمین به مساحت چهار هزار و 30 متر مربع در منطقه 21 واقع شده است.

وی اضافه کرد: حد نصاب درختان آن 197 اصله و هم اینک 204 اصله درخت در این زمین گزارش شده و بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت با 15 رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی و معماری مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

عباسی همچنین به پلاک ثبتی 69.809.2 اشاره کرد و افزود: این زمین به مساحت یکهزار و 566 متر مربع در منطقه یک واقع شده و در پهنه جی (G) قرار گرفته است و بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت با 18 رای با نظر کمیسیون شهرسازی این شوار مبنی بر باغ بودن این زمین

موافقت کردند.

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران به پلاک ثبتی 68.516.8 اشاره کرد و افزود: این زمین در منطقه یک واقع شده که در سند آن قید باغ بودن آمده است. بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای شهر تهران نیز با 15 رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

عباسی به پلاک ثبتی 37.2639.109 اشاره کرد و افزود: این زمین به مساحت هزار متر مربع در منطقه سه واقع شده و در حال حاضر 33 اصله درخت دارد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بحث و بررسی در نهایت تصمیم گرفتند پرونده این پلاک ثبتی برای بررسی های بیشتر به کمیسیون برگشت داده شود.

عباسی به پلاک ثبتی 68.3879 اشاره کرد و گفت: این زمین به مساحت سه هزار 108 متر مربع در منطقه یک واقع شده که کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران نیز رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در نهایت با 15 رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی شورا مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کرده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران به پلاک ثبتی دیگری به مساحت 1038 متر مربع واقع در منطقه یک اشاره کرد و اظهار داشت: این زمین حد نصاب 36 اصله درخت دارد که براساس گزارش ها در حال حاضر دارای 56 اصله درخت است و بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای شهر تهران نیز در نهایت با 16 رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی شورا مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها