کد خبر: 524416
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۱۳:۱۲:۰۵
| |

پیام ریاست قوه قضاییه به جشنواره رسانه و عدالت:

ابتکار استان کرمان در برگزاری جشنواره رسانه و عدالت می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد

ریاست قوه قضاییه در پیامی به سومین جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان: ابتکار برگزاری سومین دوره جشنواره «رسانه و عدالت» ضمن آنکه اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر از مسئولین عزیز برگزاری و همکاران محترم دادگستری استان کرمان است، الگویی خواهد بود که می‌تواند بر مبنای اقتضائات بومی در سایر استان ها نیز اجرایی شده و دستگاه قضائی را از ظرفیت مهمِ نظرات، ایده ها، پیشنهادات و انتقادات مردم و نخبگان بهره‌مند نماید و گامی در جهت تقویت عدالت اجتماعی باشد.

ابتکار استان کرمان در برگزاری جشنواره رسانه و عدالت می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد
کد خبر: 524416
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۱۳:۱۲:۰۵

اعتمادآنلاین| در متن پیام رئیس قوه قضاییه به سومین جشنواره رسانه و عدالت آمده است: با سلام و درود به روح پرفتوح و نورانی «همه شهدای اسلام و شهدای راه حق و عدل» و با درود ویژه به شهدای قهرمانِ خطه شهید پرور و سلحشور کرمان و به خصوص سردار سرافراز رشید اسلام و ایران اسلامی، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که افتخار جهان اسلام و همه آزادی خواهان و عدالت طلبان سراسر گیتی است.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، در ادامه این پیام آمده است: سرمایه ی اعتماد مردمی به نهاد عدالت گستر و خدمتگزاران عدالت آفرین، پشتوانه عظیمی است که به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و رهبری‌های داهیانه حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله تعالی) و کوشش‌های بزرگان و دلسوزانی همچون شهید بهشتی (رحمت الله علیه) توانسته قوه قضائیه را به رکنی مردمی و عدالت خواه در نظام اسلامی تبدیل کند و البته باید توجه داشت که این مسیر و این تلاش تا تحقق دستگاه قضائی تراز آرمان‌ها و اهداف متعالی انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد.

در بخش دیگری از این پیام می‌خوانیم: عدالت، این گمشده عصرها و دوره‌های مختلف زندگی بشر، شهد گوارایی است که کام هر انسانی را شیرین و جان او را آرام می‌کند و جزو آرمان‌های اصلی مردم ایران در انقلاب شکوهمند اسلامی نیز بوده که قوه قضائیه و سایر قوا و مسئولین، سنگینی آن را بر دوش خود احساس می‌کنند و باید توجه داشت که انقلاب اسلامی با تلاش برای مقدمه سازی ظهورِ آن منجی دوران و عدالت گستر حقیقی این رسالت مقدس را بر دوش دارد.

در ادامه این پیام آمده است: رسانه‌ها می‌توانند در تحقق این آرمان بنیادین و حقیقی، نقشی بی بدیل را ایفا نموده و یاری رسان قوه قضائیه در این مسیر باشند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: هم افزایی کارکرد مهم رسانه و رسالت عدالت گستری، راهبردی است که می تواند با ایجاد فهم مشترک انسانی، زمینه‌ای را فراهم آورد که هر شهروند دغدغه مند و هر دستگاه مسئولی در جایگاه خود و در چارچوب قانونی نسبت به مسائل و موضوعات مربوط به مردم، ورود و مطالبه نموده و جامعه را به سوی تحقق عدالت سوق دهد.

این پیام چنین ادامه یافته است: ابتکار برگزاری سومین دوره جشنواره «رسانه و عدالت» ضمن آنکه اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر از مسئولین عزیز برگزاری و همکاران محترم دادگستری استان کرمان است، الگویی خواهد بود که می‌تواند بر مبنای اقتضائات بومی در سایر استان‌ها نیز اجرایی شده و دستگاه قضائی را از ظرفیت مهمِ نظرات، ایده‌ها، پیشنهادات و انتقادات مردم و نخبگان بهره‌مند نماید و گامی در جهت تقویت عدالت اجتماعی باشد.

در این پیام می‌خوانیم: در دوره «تحول و تعالی» بر آنیم تا با حرکت هدفمند، صادقانه، کارشناسی و تخصصی زمینه ای را فراهم آوریم که زمینه ارتباط بین رسانه‌ها و قوه قضائیه، توسعه یافته و این ظرفیت مهم در خدمت اعتلای کشور و انقلاب اسلامی قرار گیرد.

توفیق روزافزون تمامی خدمتگزاران به مردم و نظام اسلامی را از درگاه ایزد منان مسالت داشته و برای همگان آرزوی سلامت، سعادت و عاقبت بخیری دارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای
رئیس قوه قضائیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها