کد خبر: 524436
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۱۴:۱۲:۰۲
| |

ازسرگیری پرواز‌های هواپیما‌های سوریه به امارات برای اولین بار در 10 سال گذشته

شرکت هواپیمایی «اجنحه الشام» سوریه اعلام کرد که از دو روز پیش با انجام نخستین پرواز خود از دمشق به سوی پایتخت امارات متحده عربی، پروازهایش به این کشور را از سرگرفته است.

ازسرگیری پرواز‌های هواپیما‌های سوریه به امارات برای اولین بار در 10 سال گذشته
کد خبر: 524436
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۱۴:۱۲:۰۲

اعتمادآنلاین| شرکت هواپیمایی دولت سوریه «اجنحه الشام» اعلام کرد که پروازهای خود به امارات عربی متحده را از سر گرفته است

به گزارش تسنیم، این شرکت دیروز شنبه در حساب توییتری خود نوشت که دو روز پیش در راستای برنامه این شرکت برای توسعه شبکه ایستگاه‌های خارجی خود طی مراسمی ویژه که در آن برخی از شخصیت‌های اقتصادی، فرهنگی و هنری حضور داشتند، از سرگیری اولین پرواز مستقیم دمشق ابوظبی اعلام شد.

در اولین پرواز این شرکت که روز جمعه انجام شده 147 مسافر از دمشق به ابوظبی سفر کرده‌اند.

ازسرگیری پروازهای مستقیم میان سوریه و امارات بخش تازه‌ای از روند تقویت روابط میان دو کشور است. در اوایل نوامبر جاری، «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات در سفر به دمشق با «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.

پیش از آن، امارات و سوریه قراردادی برای ساخت نیروگاه برق خورشیدی امضا کردند که اولین سرمایه‌گذاری یک کشور عضو شورای همکاری در سوریه پس از یک دهه ناآرامی در سوریه است.

به گزارش «میدل‌ایست»، امارات در سال 2012 مانند بسیاری از دیگر کشورهایی عربی روابط خود را با سوریه قطع کرد اما از اواخر سال 2018 سیاست خود را در قبال سوریه تغییر داد و سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها