پیش بینی ویتول از نتیجه دیدار هفته جاری وزیران اوپک پلاس

ویتول پیش بینی کرد وزیران اوپک پلاس در دیدار هفته جاری درباره افزایش تولید برنامه ریزی شده بدنبال شناسایی واریانت جدید ویروس کرونا، موضع محتاطانه ای در پیش خواهند گرفت.

پیش بینی ویتول از نتیجه دیدار هفته جاری وزیران اوپک پلاس
کد خبر: 524437
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۱۴:۱۵:۳۲

اعتمادآنلاین| مایک مولر، مدیر واحد آسیایی شرکت ویتول که بزرگترین شرکت بازرگانی نفت مستقل جهان است، اظهار کرد: نشانه هایی وجود دارد که تقاضای بعضی از بازارها در ماههای زمستان در آسیا و اروپا ممکن است ضعیف شود. واریانت جدید ویروس کرونا احتمالا به لغو پروازهای بیشتر در هفته جاری منجر می شود.

به گزارش ایسنا، قیمت نفت آمریکا روز جمعه در واکنش به خبر شیوع اومیکرون که معامله گران را به وحشت انداخت، بیش از 10 درصد ریزش کرد و برای نخستین بار از سپتامبر به پایین 70 دلار در هر بشکه سقوط کرد. اوپک پلاس پیش از آن نسبت به ایجاد اشباع عرضه به دلیل برنامه آمریکا و کشورهای مصرف کننده دیگر برای آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک، ابراز نگرانی کرده بود.

مولر در وبینار هفتگی شرکت مشاوره "گلف اینتلیجنس" گفت: اوپک پلاس با احتیاط پیش رفته و نشان داده که حق داشته است. این احتمال وجود دارد که تولیدکنندگان اوپک پلاس عوامل بنیادین اخیر و احتمال آسیب دیدن تقاضا در ماههای زمستان را در نظر بگیرند.

اوپک و متحدانش هفته جاری برای تصمیم گیری درباره افزایش تولید 400 هزار بشکه در روز در ژانویه دیدار می کنند. این گروه پس از این که سال گذشته محدودیت عرضه تاریخی را در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشت، اکنون سرگرم تسهیل محدودیت عرضه و افزایش تدریجی تولید است. وزیران کشورهای تولیدکننده اوپک پلاس با به حساب آوردن نوسانات تقاضا، درباره توقف افزایش تولید ماهانه مذاکره خواهند کرد و بعضی از اعضا موافق این رویکرد هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مولر درباره ریزش قیمتهای نفت در معاملات پایان هفته گفت: بازار به دلیل هراس از این عامل نامعلوم بهم ریخت با این حال وی بر این باور است که ریزش قیمت با توجه به این که شناخت چندانی درباره واریانت جدید ویروس کرونا وجود ندارد، بیش از حد بوده است.

رویترز به نقل از احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق گزارش کرد کشورش درباره آین که آیا افزایش تولید ماهانه اوپک پلاس به میزان 400 هزار بشکه در روز ادامه پیدا می کند، هیچ پیش بینی ندارد. هر گونه تصمیمی که توسط اوپک پلاس گرفته شود، بر مبنای اطلاعات فراهم شده از سوی کارشناسان فنی خواهد بود و اعضای این گروه منتظر گزارشها و تحقیقات انجام شده از بازار هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها