دبیرکل ناتو:

حمله به اوکراین، برای روسیه گران تمام می‌شود

دبیرکل ناتو، روسیه را از حمله به اوکراین بر حذر داشته و هزینه‌های آن را "سنگین" دانست.

حمله به اوکراین، برای روسیه گران تمام می‌شود
کد خبر: 524709
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ۱۱:۴۶:۰۷

اعتمادآنلاین| ینس استولتنبرگ، دبیر کل ائتلاف نظامی ناتو، در آستانه نشست امروز (سه‌شنبه) وزرای خارجه این ائتلاف در لتونی، گفت: هرگونه اقدام آتی روسیه علیه اوکراین هزینه‌های سنگینی در پی داشته و عواقب سیاسی و اقتصادی شدیدی را متوجه روسیه خواهد ساخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، نشست دو روزه وزرای خارجه این ائتلاف، برای بررسی طیف وسیعی از مسائل از جمله تقویت نظامی روسیه در مرزهای اوکراین برگزار می‌گردد.

استولتنبرگ، در کنفرانس خبری مشترکی با اگیلس لویتس، رئیس جمهوری لتونی، گفت: ما همچنین نگران و ناظر بر وضعیت مرز اوکراین هستیم. این دومین باری است که روسیه نیروهایش را در سال جاری به شکلی غیرعادی در این منطقه متمرکز کرده است.

دبیرکل ناتو با بیان اینکه "ما شاهد تسلیحات سنگین، نیروهای زرهی، پهپاد، سامانه‌های جنگ الکترونیک و ده‌ها هزار سرباز آماده رزم هستیم"، تاکید کرد که روسیه، برای کاهش تنش‌ها، باید در مورد اقداماتش شفاف‌سازی کند.

استولتنبرگ گفت: ناتو در مقابل روسیه رویکردی ثابت و منسجم دارد، ما نیروی دفاعی و بازدارنده خود را پر قدرت نگه می‌داریم و همزمان، آماده گفت‌وگو با روسیه نیز هستیم.

وی تاکید کرد که به خاطر "اقدامات خصمانه روسیه" در سال 2014 علیه اوکراین نظیر "الحاق غیرقانونی کریمه"، تلاش‌های مداوم مسکو برای "بی‌ثبات کردن" شرق اوکراین و "حمایت" از جدایی‌طلبان در دونباس، متحدان ناتو حضور خود در این منطقه را در سال‌های اخیر، افزایش داده‌اند.

دبیر کل ناتو گفت: در سال‌های اخیر، ما نیروهای دفاع جمعی خود را در مقیاسی که از زمان پایان جنگ سرد ‌بی‌سابقه است، تقویت کرده‌ایم؛ در حال حاضر ما در سه کشور حوزه بالتیک و در لهستان، چهار گروه رزمی داریم، حضور دریایی و گشت‌زنی‌های هوایی ما در منطقه بیشتر شده و آمادگی نیروهایمان افزایش یافته است. ما همچنین تعداد نیروهای واکنش سریع خود را به 40 هزار سرباز افزایش داده‌ایم که می‌توانند در صورت لزوم، در کمترین زمان اعزام شوند.

مقامات ناتو "اقدامات نظامی" روسیه در کریمه و در نزدیکی مرز اوکراین را "پرسش‌ برانگیز" می‌دانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها