نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

صدور احکام اعضای کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی؛ بزودی

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: طی روزهای آینده احکام اعضای کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی صادر می‌شود.

صدور احکام اعضای کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی؛ بزودی
کد خبر: 524759
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ۱۴:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره روند تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از حقوق‌های نجومی گفت: مجلس پیش از این کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی را تشکیل داد و اعضای آن هم مشخص شدند و در روزهای آینده هم احکام اعضای این کمیته برای فعالیت صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به مسائلی که در روزهای گذشته رخ داد و دریافتی‌های نجومی که در شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد، وزیر کار و مدیر آن شرکت با نجومی بگیران برخورد کردند و این افراد از سمت‌های خود عزل شدند.

وی تاکید کرد: رییس جمهوری هم به صراحت موضوع حقوق‌های نجومی را تقبیح کرده و تاکید کردند که بساط حقوق‌های نجومی باید برچیده شود و سازمان برنامه و بودجه را نیز موظف کردند راهکارهای لازم برای مقابله با حقوق‌های نجومی در بودجه سال 1401 را لحاظ کنند و مجلس هم در این موضوع با دولت همراهی خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته تحقیق و تفحص مجلس درباره حقوق‌های نجومی، گفت: این کمیته گلوگاه‌هایی که سبب دور زدن قوانین می‌شود را شناسایی می کند و کمک خواهد کرد تا هم متخلفان به دستگاه‌ قضا معرفی شوند وایرادات موجود برطرف شود.

موسوی درباره مکانیسم دریافت حقوقهای نجومی اظهار کرد: این افراد به نحوی عمل می‌کنند که دریافتی آنها با مبلغی که در فیش حقوقشان درج می‌شود، متفاوت است. به عبارتی برخی از افراد در شرکت‌ها و سازمان‌ها مبلغ فیش حقوقی خود را اعلام می کنند در حالی که از طرق دیگر مانند کارت هدیه، سکه، پاداش و ... دریافت‌های نجومی دارند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نوع دریافتی در حقیقت دور زدن قانون است و تیم تحقیق و تفحص این موضوعات را پیگیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص مجلس درباره حقوق‌های نجومی شامل همه نهادها، شرکت‌ها و دستگاه‌های کشور است و فقط معطوف به یک وزارتخانه یا سازمان خاص نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها