محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

آلودگی هوا ابتلا به کرونا را تشدید می‌کند / از منزل خارج نشوید

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آلودگی هوا، ابتلا به کرونا را تشدید می‌کند و مردم بویژه سالمند، کودکان، بیماران قلبی و ریوی و مادران باردار این ایام از منزل خارج نشوند.

آلودگی هوا ابتلا به کرونا را تشدید می‌کند / از منزل خارج نشوید
کد خبر: 524901
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۱ ۰۷:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با تشدید بیماری کرونا دارد زیرا این بیماری تنفسی بوده و ذرات 2.5 میکروم ذرات آلودگی هوا و آلاینده ها روی سیستم ایمنی بدن تاثیر مخربی می گذارد.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: با توجه به اینکه میزان آلاینده های هوا بسیار بالاست، بر اساس تصمیم جلسه اضطراری مقابله با آلودگی هوا تصمیم گرفته شد همه مدارس تا سه روز آینده بصورت مجازی برگزار و تردد خودروهای سنگین و دیزلی ممنوع شود.

فرهادی خاطرنشان کرد: کرونا که یک بیماری ریوی و تنفسی است در تماس با استنشاق هوای آلوده سیستم ایمنی بدن را تخریب کرده و اگر از نظر شرایط جوی بارندگی و باد کاهش یابد، این بیماری در تماس با آلودگی هوا شدت بیشتری می گیرد و می توان میزان مرگ ومیر را افزایش دهد.

وی از مردم خواست فقط برای انجام کارهای ضروری از خودروهای شخصی استفاده کنند و تردد کمتری در محیط بیرون داشته باشند و در این ایام از انجام ورزش های سنگین و پیاده روی در فضای باز خودداری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها