توافق صدر و احزاب شیعه؛ کناره گیری نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس پارلمان این کشور از مناصب خود

یک منبع آگاه خبر داد که اعضای کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» با رهبر جریان صدر دیدار و بر کنار گذاشتن رؤسای سه‌گانه فعلی عراق تأکید کردند.

توافق صدر و احزاب شیعه؛ کناره گیری نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس پارلمان این کشور از مناصب خود
کد خبر: 524980
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۱ ۱۴:۴۹:۱۶

اعتمادآنلاین| یک منبع آگاه از دیدار کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» با مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق خبر داد.

به گزارش فارس، وی به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت که در جریان این دیدار توافق شده است که نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس پارلمان این کشور از منصب خود کنار بروند.

این منبع تصریح کرد، این دیدار در منزل هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح برگزار شد و طرفها تأکید کردند که رؤسای سه گانه عراق باید کنار بروند.

این در حالی است که کمیته هماهنگی شیعیان عراق پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات تأکید کرد که این نتایج را قبول ندارد.

این کمیته با انتشار بیانیه‌ای گفت: «ما به طور قاطعانه نتایج انتخابات فعلی را رد می کنیم، زیرا روشن شده است که بدون هیچ تردیدی، علیرغم اراده مردم عراق، کمیسیون انتخابات، نتایج انتخابات را از قبل تعیین کرده است».

کمیته مذکور تصریح کرد، کمیساریای انتخابات و سازمان قضائی با پرونده شکایتها، به صورت جدی و مطابق با روندهای قانونی معمول برخورد نکرده‌اند.

این کمیته خاطر نشان کرد کرد: «شواهد ارائه شده توسط گروههای سیاسی و اثبات اشتباهات کمیساریا برای شمارش دستی جامع [آراء] کافی بوده است برای اینکه حداقل در نتایج، تغییر چشمگیری وجود داشته باشد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها