تخلیه بیش از 300 نفر از افغانستان توسط فرانسه

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد ماموریت تخلیه بیش از 300 نفر از افغانستان را با موفقیت انجام داده است.

تخلیه بیش از 300 نفر از افغانستان توسط فرانسه
کد خبر: 525120
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ۰۹:۲۷:۱۸

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای از خارج کردن 258 افغان در کنار 11 فرانسوی و حدود 60 آلمانی و تعدادی نامشخص از افرادی که در خارج از کشور با آنها در رابطه بودند در قالب ماموریت تخلیه خبر داد.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری « الجزیره » قطر، این بیانیه با اعلام اینکه این عملیات با کمک قطر سازماندهی شده است، افزود: کسانی که از افغانستان خارج شدند از جمله افغان هایی که در معرض خطر بودند مانند خبرنگاران و افرادی که با فرانسه در ارتباط بودند همچون کارگران غیرنظامی که توسط ارتش فرانسه استخدام شده بودند در میان این افراد بودند.

در ادامه این بیانیه آمده است از 10 سپتامبر دستکم 110 فرانسوی و 396 افغان با 10 پروازی که به کمک قطر سازماندهی شده است از افغانستان خارج شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نیز افزود قطر و فرانسه در عملیاتی مشترک در قالب برنامه بشردوستانه روز پنجشنبه با هواپیمای نظامی قطری، تجهیزات پزشکی، غذا و آب را به سازمان های بین المللی که در افغانستان مشغول به کار می باشند تحویل دادند.

برنامه توسعه سازمان ملل متحد ( UNDP ) هفته گذشته چشم اندار "هشدار" اقتصادی اجتماعی برای 13 ماه آینده در افغانستان را ترسیم و شریح کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها