ریزش قیمت طلای سیاه در معاملات هفته گذشته

قیمت نفت در معاملات هفته گذشته تحت‌تاثیر شیوع سویه جدید کرونا و همچنین تصمیم برای تداوم افزایش 400 هزار بشکه‌ای تولید نفت در ماه آینده میلادی، نزدیک به 2.5 درصد از ارزش خود را از دست داد.

ریزش قیمت طلای سیاه در معاملات هفته گذشته
کد خبر: 525152
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ۱۰:۵۴:۵۰

اعتمادآنلاین| سویه اُمیکرون کرونا هنوز برای جهان ناشناخته است و مشخص نیست آیا این سویه جدید مانند سویه دلتا، شیوع و مرگ و میر بالایی دارد یا فقط جهشی در ویروس کرونا به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، از همین رو اقتصادهایی که خود را برای خروج از رکود ناشی از کرونا آماده می‌کردند، کمی احتیاط به خرج دادند و حتی زمزمه‌هایی از قرنطینه در چند کشور اروپایی نیز مطرح شد.

علاوه بر آن، هفته گذشته یکصد و هشتاد و دومین نشست اوپک و بیست و سومین نشست اوپک‌پلاس برگزار شد. نشست‌هایی که البته تا پیش از برگزاری بر قیمت نفت تاثیر مثبت داشت زیرا انتظار می‌رفت تولیدکنندگان نفت تغییراتی در چگونگی افزایش تولید نفت خود برای ژانویه 2022 ایجاد کنند. اما در عمل همان توافق افزایش 400 هزار بشکه‌ای تولید نفت که در چند ماه اخیر اجرا شده، به تصویب رسید.

این عوامل باعث شد تا قیمت نفت به زیر 70 دلار در هر بشکه بازگردد و قیمت نفت در مجموع هفته گذشته، نزدیک به 2.5 درصد از ارزش خود را از دست دهد.

نفت برنت که معاملات هفتگی را 71 دلار و 59 سنت در هر بشکه آغاز کرده بود با کاهشی 2.4 درصدی به 69 دلار و 88 سنت رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز از 68 دلار و 15 سنت تا 66 دلار و 26 سنت پایین آمد تا افتی 2.8 درصدی را ثبت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها