کد خبر: 525162
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ۱۱:۱۱:۵۹
| |

کره شمالی از طرح کمک های بشردوستانه 2022 سازمان ملل حذف شد

سازمان ملل متحد، کره شمالی را از طرح کمک‌های بشردوستانه جهانی خود در سال 2022 کنار گذاشته است؛ اقدامی که ظاهرا از بسته بودن مرزهای این کشور در همه‌گیری کرونا نشات گرفته است.

کره شمالی از طرح کمک های بشردوستانه 2022 سازمان ملل حذف شد
کد خبر: 525162
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ۱۱:۱۱:۵۹

اعتمادآنلاین| در خلاصه برنامه کمک‌های بشردوستانه جهانی سازمان ملل در سال 2022 آمده است: «افغانستان، کره شمالی و میانمار با ناامنی غذایی شدیدی مواجه هستند که احتمالا تا اواخر سال آینده میلادی، وخیم‌تر خواهد شد.»

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، با این حال، سازمان ملل در بخش مربوط به طرح‌های خود برای مقابله با این مسائل در منطقه آسیا-اقیانوسیه، نامی از کره شمالی نیاورده و تنها به مسائل میانمار و افغانستان پرداخته است.

این دومین سال متوالی است که سازمان ملل در برنامه کمک‌های خود، نامی از کره شمالی نیاورده است.

این تصمیم، در حالی اتخاذ شده است که کره شمالی، قوانین سفت و سختی در خصوص قرنطینه مرزهای خود برای مقابله با همه‌گیری کرونا اعمال کرده است؛ پیونگ‌یانگ با این اقدام، کارکنان این سازمان بین‌المللی را که وظیفه نظارت و سنجش شرایط این کشور را داشتند، وادار به ترک کره شمالی کرد.

در گزارش ماه دسامبر سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل، «فائو» نیز آمده است: تداوم حضور موانع اقتصادی، که با اقدامات محدودکننده برای مهار کرونا تشدید شده‌اند، موجب کاهش چشمگیر واردات اقلامی چون «نهاده‌های حیاتی کشاورزی» و «کالاهای بشردوستانه» در کره شمالی شده و آسیب‌پذیری مردم این کشور را در برابر عدم امنیت غذایی، تشدید کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها