کد خبر: 525245
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 14 آذر 1400

در تیترخوان «اعتمادآنلاین» مهم‌ترین خبرهای صبح امروز، یکشنبه 14 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 5.16M | مدت زمان ویدیو: 00:02:26 دانلود ویدیو
کد خبر: 525245
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای صبح امروز، یکشنبه 14 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

هدف نهایی در مذاکرات با 4 + 1 لغو همه تحریم‌هاست

غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، گفته: «ما در مذاکرات وین کاملا جدی هستیم. هدف نهایی ما در مذاکرات با 4 + 1 لغو همه تحریم‌ها همراه با عزت و اقتدار است.» او در خصوص حذف ارز 4200 تومانی هم گفت: «اگر بنا به حذف 4200 تومانی باشد مراتب به اطلاع مردم رسانده خواهد شد. هیچ وقت تصمیم غافلگیرکننده‌ای در این زمینه نخواهیم گرفت.»

بایدن و پوتین روز سه‌شنبه تماس تصویری خواهند داشت

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه 7 دسامبر با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود تماس ویدئویی خواهد داشت. در این بیانیه آمده است: دو طرف قصد دارند نگرانی‌های واشنگتن در مورد انباشت نیروی نظامی روسیه در مرز اوکراین را در کنار سایر موضوعات مورد بحث قرار دهند. این در حالی است که وزیر دفاع آمریکا از آمادگی این کشور برای کمک به اوکراین در صورت وقوع تهاجم از سوی روسیه خبر داده است.

افزایش شکایت از «مدارس» به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها

عدم رعایت بهداشت دست و پوشش ماسک در نانوایی‌ها و عدم رعایت فاصله‌گذاری و نبود تهویه مناسب در کلاس‌های درس مدارس، بیشترین شکایت‌های بهداشتی را در بازه‌ی زمانی سوم تا دهم آذرماه 1400 به خود اختصاص دادند. بنا بر اعلام وزارت بهداشت، شکایت از نانوایی‌ها 31 درصد، شکایت از اماکن مسکونی 22 درصد، شکایت از مدارس 22 درصد، شکایت از سلف سرویس و رستوران‌ها 13 درصد و شکایت از بقالی و سوپرمارکت‌ها 12 درصد بوده است.

طرح ترور اردوغان خنثی شد

منابع خبری ترکیه اعلام کردند روز شنبه یک بمب در محل سخنرانی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در جنوب این کشور پیدا شده است. بر اساس گزارش‌ها، این بمب زیر یک ماشین پلیس کار گذاشته شده و از راه دور کنترل می‌شده است.

پروتکل‌های پروازی برای جلوگیری از ورود اومیکرون

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: پروتکل‌های سختگیرانه‌تری برای جلوگیری و پیشگیری از ورود اومیکرون در نظر گرفته شده که شامل ممنوعیت‌های پروازی، چک کردن کارت واکسن و تست PCR مسافران است. به گفته او برای پروازهای داخلی هنوز پروتکلی ابلاغ نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها