لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا:

واشنگتن برای تقویت بنیه نظامی تایوان همکاری می کند / به دنبال نسخه آسیایی ناتو در قبال چین نیستیم

وزیر دفاع آمریکا درمورد مسائل تایوان و چین گفت: به دنبال تشکیل یک نسخه آسیایی ناتو در شرق‌ اسیا نیسیم اما در عین حال برای تقویت نظامی تایوان تلاش می کنیم.

واشنگتن برای تقویت بنیه نظامی تایوان همکاری می کند / به دنبال نسخه آسیایی ناتو در قبال چین نیستیم
کد خبر: 525384
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ۱۴:۲۴:۰۲

اعتمادآنلاین| لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جریان سخنرانی در «مجمع دفاع ملی ریگان» (RNDF) مدعی شد که واشنگتن برای تقویت بنیه نظامی تایوان همکاری می کند اما در عین حال به دنبال تشکیل یک نسخه آسیایی ناتو در شرق‌ اسیا نیست.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه خبری سی ان ان دراین باره نوشت: وزیر دفاع آمریکا با اشاره به برتری های نظامی چین از جمله آزمایش سامانه های تسلیحاتی مافوق صوت و تقویت توانایی های هسته ای آن کشور، گفت؛ «آمریکا کشوری نیست که از رقابت (با چین) هراس داشته باشد».

سی ان ان درادامه می افزاید: آستین دراین باره گفت که آمریکا آماده رویارویی با رشد نظامی چین است، درحالی که برای تقویت بنیه نظامی تایوان برای بهبود توانایی دفاع از خود کار می کند، درعین حال بدنبال نسخه آسیایی ناتو و ایجادی ائتلافی ضد چین در منطقه خاور دور نیست.

بنابراین گزارش وزیر دفاع آمریکا دراین باره گفت: ما با چالشی بزرگ مواجه ایم؛ ما با اطمینان، اعتماد به نفس و نه ترس و بدیبنی با این مساله روبرو خواهیم شد؛ چه در جنگ چه در صلح، ک زمانی که با دوستانمان بایکدیگر کار می کنیم، همواره قوی تر هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها