کد خبر: 525397
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ۱۵:۰۵:۳۳
| |

پایش دریاها و بنادر در دستور کار سازمان محیط زیست قرار دارد

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست گفت: پایش صنایع و تأسیسات بندری در سراسر کشور در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

پایش دریاها و بنادر در دستور کار سازمان محیط زیست قرار دارد
کد خبر: 525397
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ۱۵:۰۵:۳۳

اعتمادآنلاین| محمود رضایی در رابطه با آلودگی‌های دریایی و پایین آمدن توان اکولوژیک سواحل و دریاها بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع کار پایش دریاها و بنادر در دستور کار سازمان محیط زیست قرار گرفته و دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های این سازمان اقدام به اجرای آن کرده است.

به گزارش تسنیم،وی افزود: دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی به منظور ارتقای عملکرد مدیریت محیط زیست صنایع مستقر در مناطق ساحلی - فراساحلی اقدام به اجرای عملیات دوره‌ای بازرسی محیط زیستی از این صنایع کرده است. این عملیات به طور کلی مشتمل بر بازدید میدانی از نحوه اجرای فعالیت‌های صنعتی و چگونگی مدیریت اثرات نامطلوب آن بر محیط زیست پیرامون بوده و تمام اسناد و مدارک مرتبط با آن از قبیل ثبت سوانح و حوادث منجر به وقوع رخداد آلودگی و همچنین نحوه مدیریت پسماندها و زباله، مدیریت پساب بهداشتی - صنعتی، مدیریت فضولات نفتی را در بر می‌گیرد.

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان محیط‌ زیست گفت: ضرورت حفظ ماهیت پایشی عملیات بازرسی محیط زیستی به عنوان یک برنامه مستمر، سازمان را برآن داشت تا نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای سالانه عملیات مذکور اقدام کند و پویایی آن را در قالب پیگیری نتایج به دست آمده و تسری عملیات به سایر جنبه های بارز توسط ادارات کل استان‌های ساحلی تضمین کند.

رضایی در رابطه با نتایج این پایش‌ها خاطرنشان کرد: نتایج این بازرسی‌ها به صورت ارائه راهکارهای لازم در جهت اصلاح عملکرد به مسئولان اجرایی بنادر مورد بازرسی ابلاغ شده است و شکی نیست که با اجرای این برنامه در سایر بنادر کشور و ارائه دستاوردهای آن در قالب نتایجی از وضعیت موجود, میزان توفیق رویکردهای مدیریتی, تقویت هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط و مشارکت در پیاده‌سازی الزامات محیط زیستی در کشور ارتقا خواهد یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها