کد خبر: 525497
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۵ ۰۹:۱۹:۳۵
| |

اخباری از تسلط داعش بر روستایی در شمال عراق / عملیات هوایی ارتش علیه مواضع داعش در غرب

منابع امنیتی عراقی از تسلط عناصر داعش بر یک روستا در شمال این کشور خبر دادند. در همین حال نیروهای امنیتی عراق نیز از حمله هوایی به مخفیگاه عناصر این گروه در منطقه‌ای در غرب عراق خبر دادند.

اخباری از تسلط داعش بر روستایی در شمال عراق / عملیات هوایی ارتش علیه مواضع داعش در غرب
کد خبر: 525497
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۵ ۰۹:۱۹:۳۵

اعتمادآنلاین| اسکای نیوز عربی به نقل از منابع امنیتی عراق اعلام کرد که عناصر داعش پس از دو روز حمله تسلط کامل روستای "لهیبان" در شمال عراق را به دست گرفتند.

به گزارش ایسنا، طبق گفته این منابع، در پی تشدید حملات داعش در دو روز گذشتە، یک‌شنبە ساکنین روستا ناچار بە تخلیە آن و ترک محل سکونت خود شدند.

این منابع همچنین اعلام کردند کە پس از تخلیە روستا عناصر داعش بە صورت کامل آن را تصرف کردە و اقدام بە سوزاندن برخی خانه‌های روستای لهیبان کردە‌اند.

روستای لهیبان واقع در دامنە کوه "قرە چوغ" و بخش "سرگران" شهر "دوبز" از توابع استان کرکوک است کە از مناطق مورد مناقشە میان اربیل و بغداد محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، بخش رسانه امنیتی عراق وابسته به وزارت دفاع این کشور اعلام کرد نیروی هوایی تحت نظارت فرماندهی عملیات مشترک و بر اساس اطلاعات دقیق، حمله‌ای را با جنگنده‌های اف-16 انجام داد و مخفیگاه تروریست‌های داعش در منطقه "وادی حواری" در بخش فرماندهی عملیات الجزیره را هدف قرار داد.

بخش رسانه امنیتی عراق همچنین گزارش داد که جزئیات این عملیات را اعلام خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها