وزیر کشور:

درگیری افغانستان با ایران در مرزهای شرقی سوء تفاهم بود

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره درگیری اخیر در مرزهای شرقی کشور گفت: درگیری افغانستان با نیروهای مرزی ایران سوء تفاهم بود.

درگیری افغانستان با ایران در مرزهای شرقی سوء تفاهم بود
کد خبر: 525543
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۵ ۱۴:۰۸:۳۹

اعتمادآنلاین| احمد وحیدی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی در بجنورد که با حضور مسئولین استانی برگزار شد اظهار کرد: شناخت مسئولیت بسیار مهم است و باید بدانیم مسئولیت ها فقط استانی نیست بلکه مسئولیت تک تک ما ملی، منطقه ای و جهانی است و نباید تنها به مسائل شخصی محدود شویم.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه، ایران ظرفیت و بسترهای فراوانی برای حرکت و توسعه دارد گفت: امروز شناخت مردم ایران از وضعیت محیط ملی، منطقه ای و جهانی کم نظیر و بی نظیر است و این به واسطه احساس مسئولیت آنان نسبت به مباحث جهانی است که این نشان دهنده رشد و بالندگی سرمایه انسانی نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر کشور افزود: موانع حرکت نیروی انسانی در کشور باید برداشته شود همانطور که در گام دوم بیانیه مقام معظم رهبری توجه به نیروی انسانی متعهد و آگاه در سطوح مختلف نقطه کلیدی برای حرکت است.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی دارای کمبودهای مختلف است اما از ظرفیت های فراوانی مختلفی برخوردار است که باید به اجرا در بیاید و شکوفا شود به عنوان مثال، تعدد اقوام و فرهنگ ها از داشته های مهم استان خراسان شمالی است.

وحیدی گفت: دولت سیزدهم وظیفه خود می داند که با تمام ظرفیت به دنبال حل تک تک مسائل کلی و جزئی استان باشد.

وی بیان داشت: بخش های کشاورزی، دامداری و گردشگری از مهمترین ظرفیت های استان خراسان شمالی است.

وحیدی گفت: برنامه پیشرفت استان‌ها تنظیم خواهد شد و مبنای تخصیص بودجه قرار خواهند گرفت؛ همچنین صندوق‌های پیشرفت و توسعه استان‌ها شکل می‌گیرد و منابع وارد آن می‌شود تا مدیران استانی با اختیارات کافی در جهت توسعه استان از آن بهره ببرند.

وزیر کشور تصریح کرد: مسئله سبک زندگی ایرانی اسلامی از سوی مقام معظم رهبری برای اولین بار در استان خراسان شمالی مطرح و اعلام شد که آسیب اجتماعی از خطرناک ترین تهدیدات است و باید با جدیت به آسیب های اجتماعی و فرهنگی استان پرداخته شود.

درگیری افغانستان با ایران در مرزهای شرقی سوء تفاهم بود

وزیر کشور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره درگیری اخیر در مرزهای شرقی کشور گفت: درگیری افغانستان با نیروهای مرزی ایران سوء تفاهم بود.

وحیدی تاکید کرد: این درگیری براساس سوء تفاهم شکل گرفت که افغانستان متوجه شد اشتباه کرده است.

وی ادامه داد: اکنون مسئله مهمی در مرز شرقی ما با افغانستان وجود ندارد و وضعیت کاملاً آرام است.

وی تصریح کرد: کار کشور هیچگونه وابستگی به طرف مقابل ندارد و بودجه 1401 نیز با فرض ادامه تحریم نوشته شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها