کد خبر: 525761
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ۱۴:۳۹:۲۴
| |

معرفی بهترین کتاب‌های جهان

افراد برای خرید کتاب های مورد نیاز می توانند از وبسایت فروشگاه اینترنتی تلکتاب ، کتاب های مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی خریداری نمایند.

معرفی بهترین کتاب‌های جهان
کد خبر: 525761
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ۱۴:۳۹:۲۴

اعتمادآنلاین|

دراکولا

این رمان ترسناک در سال 1897 توسط برام استوکر ، نویسنده ی ایرلندی نوشته شد . داستان این رمان در مورد کنت خون آشامی که بر یک سرزمین حکومت می کند ، او می خواهد که همنوعان خود را گسترش دهد . این داستان در 18 فصل روایت می شود .

داستان این کتاب از قرن 19 شروع می شود که جاناتان هارکر ، وکیل انگلیسی به قلعه ی دراکولا در ترانسیلوانیا سفر می کند . اما با سفر به این منطقه زندگی خود را در معرض خطر قرار می دهد زیرا دراکولا خون آشامی صد ساله است که روزها می خوابد و شب ها برای خوردن خون قربانیان در کمین می ماند . حال این که جاناتان و دوستان او برای بر هم زدن نقشه ی دراکولا باید خرافات مربوط به خون آشام ها را بپذیرند ...

این رمان یک داستان تخیلی است اما ریشه های تاریخی دارد .

فیلم دراکولای برام استوکر توسط فرانسیس فورد کاپولا از این رمان ساخته شده است .

آرزوهای بزرگ

آرزوهای بزرگ

این کتاب یکی از برترین آثار چارلز دیکنز می باشد که روایت گر زندگی پسری 7 ساله به نام پیپ است که در روستایی در کلبه ای فقیرانه به همراه خواهر و شوهر او زندگی می کند .

پیپ روزی که به مزار پدر و مادرش می رود با مجرمی آشنا می شود و از روی دلسوزی به او کمک می کند . پس از مدتی زنی به نام هاویشام به پیپ می گوید که می خواهد با او صحبت کند ، او زنی بد اخلاق است که در یک کاخ قدیمی زندگی می کند که شوهرش در شب عروسی او را رها کرده و او می خواهد از همه ی مرد ها انتقام بگیرد .

هاویشام دختری به نام استلا را به سرپرستی گرفته تا از او یک شخصیت انتقام جویی نسبت به مردان بسازد . پیپ به دلیل رفت و آمدیی که به خانه ی هاویشام دارد به استلا دل می بندد . اما استلا به دلیل زندگی فقیرانه پیپ را مورد تمسخر قرار می دهد و پیپ از او ناراحت شده و دوست دارد زندگی همچون شاهزاده ها داشته باشد . به همین دلیل پیپ به دنبال آرزوهایش می رود و در این مسیر اتفاقات عجیبی برای او می افتد .

دیوید لین کارگردان انگلیسی فیلمی به نام آرزوهای بزرگ را از این کتاب اقتباس کرده است . در سال 1947 جایزه ی اسکار بهترین فیلمبرداری سیاه و سفید به این فیلم تعلق گرفت .

ربه کا

ربه‌کا

این رمان نوشته ی دافنه دوموریه نویسنده ی انگلیسی است که در سال 1938 منتشر شد . این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های تاریخ به شمار می رود . در بین سال های 1938 تا 1965 از این کتاب 2.8 میلیون نسخه به فروش رسید .

این رمان روایتگر زندگی زنی بی نام است که با همسر خود به نام ماکسیم دووینتر در اروپا زندگی می کند . اما خاطرات زندگی خود در خانه ی ماندرلی در ذهن او ثبت شده و داستان این رمان را شکل می دهد .

این رمان با نحوه ی آشنایی شخصیت اصلی داستان و ماکسیم شروع می شود . راوی داستان و ماکسیم در یک هتلی با هم آشنا می شوند و چند هفته بعد از آن با هم ازدواج می کنند . آن ها پس از ازدواج به املاک ماکسیم که در ماندرلی قرار دارد می روند اما غافل از این که زندگی خواب های عجیبی برای آن ها دیده است .

ربه کا همسر اول آقای ماکسیم است که یک سال پیش در یک حادثه ی قایقرانی فوت شده است اما او یک مستخدم وفادار به نام خانم دانورس داشته است که اکنون مسئولیت نگهداری از خانه را بر عهده دارد . او یک شخصیت شیطانی دارد و مدام در تلاش است که کاری کند تا راوی داستان منزوی شد .

در پایان دانورس شخصیت اصلی داستان را به پریدن از پنجره و خودکشی تحریک می کند اما قبل از پریدن آقای ماکسیم سر می رسد و مانع از این کار می شود و در ادامه ی داستان ماکسیم اتفاقات قبلی را شرح می دهد و می گوید که به ربه کا علاقه ای نداشته و او را به قتل رسانده است ...

در سال 1940 فیلم ربه کا به کارگردانی آلفرد هیچکاک ساخته شد و جوایز بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلم را متعلق به خود کرد .

برای خرید کتاب از بانک کتاب تلکتاب می توانید به دو روش اقدام کنید :

خرید از سایت:


افراد برای خرید کتاب های مورد نیاز می توانند از وبسایت فروشگاه اینترنتی تلکتاب ، کتاب های مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی خریداری نمایند .

خرید تلفنی :


افراد در صورت عدم دسترسی به اینترنت می توانند از طریق شماره گیری با تلفن 66470470 /021 کتاب های مورد نیاز خود را سفارش دهند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها