هشدارها درباره احتمال شیوع موج چهارم کرونا در افغانستان

مسئولان بهداشتی افغانستان با هشدار درباره احتمال شیوع موج چهارم کرونا در این کشور اعلام کردند در 3 هفته گذشته بیش از 600 تن به‌دلیل ابتلا به کووید19 در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

هشدارها درباره احتمال شیوع موج چهارم کرونا در افغانستان
کد خبر: 525783
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ۱۷:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مسوولان بیمارستان افغان ژاپن در حالی از شیوع احتمالی موج چهارم ویروس کرونا هشدار می‌دهند که در سه هفته گذشته 620 تن مبتلا به ویروس کرونا به این بیمارستان مراجعه کرده اند.

به گزارش فارس، مسوولان می‌افزایند که از میان آنها 350 تن تاکنون در این بیمارستان بستری هستند.

به گفته پزشکان در سه هفته گذشته 10 واقعه فوتی ناشی از کرونا نیز به ثبت رسیده است.

طارق احمد اکبری، رییس بیمارستان افغان ژاپن، در این باره گفت: "تنها مشکلی که داریم حقوق و کمبود تجهیزات ما است و اگر این ویروس از طریق کشورهای همسایه بیاید ما دچار یک بحران بزرگ خواهیم شد.»

شماری از بیماران می‌گویند که به‌دلیل کمبود امکانات معاینات را در بیرون انجام می‌دهند.

در همین حال مسوولان در وزارت بهداشت طالبان می‌گویند که اگر موج چهارم کرونا مانند موج سوم آن باشد بخش درمان توانایی مهار آن را ندارد.

عبدالباری عمر، معاون آموزشی وزارت بهداشت، در این باره گفت: "پس از آمدن طالبان هم در این بیمارستان مشکلات است و به این بیمارستان بانک جهانی پول می‌داد بر همین اساس ما بخاطر کرونا بودجه نداریم و کادر درمان با مشکلات روبرو هستند.»

از سوی دیگر، در سطح شهر و در مکان‌های پر ازدحام شمار استفاده کنندگان ماسک انگشت شمار است، فاصله‌های اجتماعی کمتر رعایت می‌شود و روند تبلیغات برای جلوگیری از ابتلا به کرونا هم مدتی می‌شود متوقف است.

نوع جهش یافته ویروس کرونا هفته قبل در آفریقا کشف شد و پس از آن کشورهای اروپایی برای بار دیگر محدودیت‌های رفت و برگشت در میان شهروندان را بیشتر کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها