«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آغاز دوران پس از مرکل/ اولاف شولتس جانشین صدراعظم سابق آلمان می‌شود

شولتس، معاون صدراعظم مستعفی و وزیر دارایی، دولتی متشکل از حزب سوسیال دموکرات، دموکرات‌های آزاد و سبزها را رهبری خواهد کرد. ائتلافی از احزاب که قبلاً در سطح فدرال آلمان سابقه نداشته است.

آغاز دوران پس از مرکل/ اولاف شولتس جانشین صدراعظم سابق آلمان می‌شود
کد خبر: 525913
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۷ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اولاف شولتس قرار است روز چهارشنبه از سوی بوندستاگ (پارلمان مرکزی آلمان فدرال) به عنوان صدراعظم انتخاب و با پایان دوران آنگلا مرکل، فصل جدیدی در سیاست آلمان و اروپا باز شود.

به گزارش اعتمادآنلاین ، شولتس، معاون صدراعظم مستعفی و وزیر دارایی، دولتی متشکل از حزب سوسیال دموکرات، دموکرات‌های آزاد و سبزها را رهبری خواهد کرد. ائتلافی از احزاب که قبلاً در سطح فدرال آلمان سابقه نداشته است. این ائتلاف 16 سال حکومت آنگلا مرکل را به پایان می‌رساند که تصمیم گرفت دیگر نامزد نشود.

در طول دوران پرتلاطم صدراعظمی مرکل که شامل بحران‌های منطقه یورو، ورود بیش از یک میلیون پناهجو و برگزیت می‌شود، چهار رئیس‌جمهور فرانسه، پنج نخست‌وزیر بریتانیا و هشت نخست‌وزیر ایتالیا حضور داشته‌اند.

توافقنامه ائتلافی 177 صفحه‌ای با عنوان «جرات پیشرفت بیشتر» از سوی رهبران حزب در مراسمی در موزه فیتوریوم برلین روز سه‌شنبه امضا شد. میکایلا کوفنر، سردبیر سیاسی کانال بین‌المللی دویچه‌وله، در توییتی نوشت: «زمانی که دوران پس از مرکل به طور واقعی آغاز می‌شود.»

این توافق قبلاً از حمایت قوی سه حزب برخوردار شده بود و راه را برای رأی‌گیری شولتس در روز چهارشنبه در مجلس عوام آلمان باز کرد.

دولت جدید از افزایش مارپیچ موارد ابتلا به ویروس کرونا در آلمان گرفته تا تحرکات نیروهای روسیه در مرز اوکراین، و در رأس اولویت‌های خود برای بازسازی اقتصاد آلمان از طریق مدرن‌سازی زیرساخت‌ها و کاهش شدید سوخت‌های فسیلی را در پیش رو دارد.

شولتس می‌گوید هرگونه اقدام روسیه برای عبور از مرز اوکراین غیرقابل قبول خواهد بود. او پس از امضای توافقنامه ائتلافی به خبرنگاران گفت: «بسیار مهم است که کسی برای ترسیم مرزهای جدید کتاب‌های تاریخ را تورق نکند.»

وقتی از او پرسیده شد که آیا آلمان به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی 2022 در پکن می‌پیوندد یا خیر، با قاطعیت کمتری پاسخ داد..

صدراعظم جدید، معمار صندوق بازیابی کرونا ویروس اتحادیه اروپا، می‌گوید اولین سفرش به خارج از آلمان به پاریس و بروکسل خواهد بود، زیرا او به دنبال اطمینان از امنیت و حاکمیت اروپاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها