کد خبر: 525977
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۷ ۱۶:۴۳:۰۰
| |

عباس صلاحی، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران:

کمبود آب زراعی مهم‌ترین مانع در توسعه کشاورزی ورامین محسوب می‌شود

 رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران گفت: کمبود آب زراعی مهمترین مانع در توسعه کشاورزی ورامین محسوب می شود.

کمبود آب زراعی مهم‌ترین مانع در توسعه کشاورزی ورامین محسوب می‌شود
کد خبر: 525977
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۷ ۱۶:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس صلاحی عصر چهارشنبه در جریان بازدید امام جمعه موقت ورامین از مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران مستقر در این شهرستان با اشاره به اینکه کمبود آب زراعی مهمترین مانع در توسعه کشاورزی ورامین محسوب می‌شود اظهار داشت: ورامین قطب کشاورزی استان تهران است و به همین دلیل هنرستان کشاورزی پسرانه ورامین با 35 هنرجو، در 2 رشته گیاهان دارویی و تولید سبزی و صیفی گلخانه‌ای با کمک آموزش و پرورش راه اندازی و هفته آینده در این منطقه افتتاح می‌شود.

به گزارش مهر، صلاحی در خصوص اسناد اراضی کشاورزی افزود: بسیاری از اراضی کشاورزی این مرکز سند ندارد که با تلاش‌های صورت گرفته، بخشی از املاک و اراضی مرکز در سال 1399 دارای سند تک برگ شده اند.

وی با انتقاد از برخی کشاورزان شهرستان عنوان داشت: برخی کشاورزان به دلیل اینکه می‌خواهند زمین‌های کشاورزی خود را به بالاترین قیمت بفروشند این اراضی را به محل دپوی نخاله ساختمانی تبدیل می‌کنند تا به واسطه غیر زراعی شدن سود بیشتری نصیبشان شود.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران بیان داشت: مرکز تحقیقات اصلاح بذر استان تهران در شهرستان ورامین هم اکنون دارای 100 نفر نیرو است و خدمات بسیاری در حوزه کشاورزی ارائه داده که یکی از آن، رقم پنبه ورامین است که در حال حاضر در بسیاری از مناطق کشور کاشته شده و شهرت جهانی دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها