کد خبر: 187946
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ۱۴:۳۲:۰۰
| |

کاندیدای شهرداری تهران:

شفاف‌سازی و مقابله با فساد در رأس امور قرار دارد

سمیع‌الله حسینی مکارم، کاندیدای شهرداری تهران اعلام کرد که شفاف‌سازی و مقابله با فساد در سرلوحه کارهایش قرار خواهد گرفت.

شفاف‌سازی و مقابله با فساد در رأس امور قرار دارد
کد خبر: 187946
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ۱۴:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سمیع الله حسینی مکارم دیگر کاندیدای شهرداری تهران که هم اکنون سرپرستی شهرداری را بر عهده دارد، در نوبت عصر جلسه شورای شهر تهران به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و گفت: از اعتماد اعضای شورای شهر تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای برنامه من موضوع نگاه به شهر است، تصریح کرد: شهر متشکل از مردم و مکانی است که مردم در آن زندگی می‌کنند و شهر و مردم مکمل یکدیگر هستند و باید شهری انسانی، مدرن، اسلامی و در یک کلام شهری برای زندگی بسازیم و باید برای آرامش و آسایش مردم اعم از جنبه‌های روانی و فیزیکی تلاش کنیم.

سرپرست شهرداری تهران با بیان اینکه تهران دارای ثروت‌های مالی و معنوی است، گفت: شهرداری به شهروندان خدمت می‌کند و معتقدیم شهر امانتی در دست ما از طرف مردم است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ام همان پیام نجفی یعنی "تهران شهر امید، مشارکت و شکوفایی" است، تصریح کرد: ما سندی از وضعیت و مشکلات شهر تهران تهیه کردیم که به تصویری روشن‌تر برسیم تا بتوانیم رویکردها و برنامه‌های دقیقی اتخاذ کنیم؛ چرا که اگر دید درستی از مشکلات نداشته باشیم نمی‌توانستیم برنامه‌های دقیقی اتخاذ کنیم.

حسینی مکارم با بیان اینکه حمل و نقل عمومی، آلودگی هوا، آسیب‌های اجتماعی و تاب‌آوری از مهمترین مطالبات اساسی مردم است، گفت: ما هم علاوه بر این مطالبات مردمی، مسئله فساد ستیزی را جزو اولویت‌های خود قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه سطح راهبردها مشخص است و ممکن است در مباحث راهبردی با سایر اعضا یکسان باشد، گفت: البته برنامه من عملیاتی و نظارت پذیر است و اشتراکات زیادی دارد؛ چرا که همه می‌دانیم شهرداری 52 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و برای تکمیل پروژه‌های خود نیز به 36 هزار میلیارد تومان احتیاج دارد و نظام برنامه ریزی نیز متمرکز بر توسعه کالبد است و روند تامین منابع نیز در ابتدا از فروش دارایی و پس از آن استقراض از بانک پیش رفته است.

این کاندیدای شهرداری تهران با بیان اینکه در سال 92 تا 95، 235 پروانه ساختمانی با 6109 هکتار در اراضی باغی تهران صادر شده که 80 درصد آنها در منطقه یک بوده است، گفت: اولین چالش من بعد از آنکه به عنوان معاون مالی انتخاب شدم پرداخت حقوق بود. چرا که تنها پنج شش روز به پرداخت حقوق مانده بود ، می‌گفتند که پرداخت حقوق، باتلاق اصلاح طلبان خواهد بود و هزینه‌ها نیز به دلیل نیروی انسانی و مدیریت قبلی افزایش یافته بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس شروع به جستجوی نشتی پول شهرداری کردیم و در بررسی‌ها مشخص شد که پاشنه آشیل شهرداری هولوگرام‌ها است و به آقای نجفی گفتم که اگر می‌خواهید راه فساد را ببندید باید مانع از صدور هولوگرام شوید. هر چند که برخی‌ها می‌گفتند ساخت و ساز و درآمدهای ناشی از آن کاهش می‌یابد اما برای ریشه کنی فساد صدور هولوگرام را متوقف کردیم و حالا می‌بینید که 120 درصد درآمدها در شش ماهه دوم محقق شده و حقوق و عیدی و نگهداشت شهر را نیز پرداخت کرده‌ایم. حتی در آستانه نوروز 300 میلیارد تومان از بدهی‌مان به تامین اجتماعی، 200 میلیارد تومان به سازمان مالیاتی و 400 میلیارد تومان بابت تکمیل خط شش6 و 7 را پرداخت کردیم و این در حالیست که هفت مورد رفاهیات و حقوق و اضافه کار پرسنل را نیز پرداخت کردیم.

حسینی مکارم با بیان اینکه سعی کردیم در حوزه شفافیت، انضباط مالی و کاهش فساد فعال باشیم، گفت: تا امروز گزارش فساد مدیری را دریافت نکرده‌ایم.

وی در تشریح فعالیت‌هایی که انجام خواهد داد،‌ گفت: ایجاد زباله سوز با ظرفیت 3400 تن زباله و همچنین ایجاد سامانه امحاء زباله‌های پزشکی و ایجاد برق از شیرابه و زباله‌های آرادکوه در دستور کار قرار دارد.

کاندیدای شهرداری تهران با بیان اینکه تکمیل خطوط مترو در دستور کار قرار خواهد داشت،‌ گفت: تا سه سال آینده تکمیل خط 6 و 7 و ادامه خط یک را در دستور کار قرار خواهیم داد و شش میلیون سفر با حمل و نقل عمومی خواهیم داشت و جالب است بدانید که در کشور چهار کارخانه واگن سازی داریم که تعطیل است و با حمایت دولت می‌توان این واگن‌ها را تکمیل کرد و در کنار آن تکمیل سیستم اتوبوسرانی را داریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها