کد خبر: 253569
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۱:۱۵:۰۰
| |

معاون سازمان امور اجتماعی کشور:

سازمان های مردم نهاد در مسائل اجتماعی وارد شوند

معاون آسیب ها و مسایل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: سازمان های مردم نهاد در کشور ما با کمک دولت متولد شده اند و زمینه فعالیت آنها به ویژه در مسائل اجتماعی نیز باید بیش از پیش فراهم شود.

سازمان های مردم نهاد در مسائل اجتماعی وارد شوند
کد خبر: 253569
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۱:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون آسیب ها و مسایل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: سازمان های مردم نهاد در کشور ما با کمک دولت متولد شده اند و زمینه فعالیت آنها به ویژه در مسائل اجتماعی نیز باید بیش از پیش فراهم شود.

رضا محبوبی در جمع خبرنگاران و در حاشیه نشست دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری های سراسر کشور اظهار داشت: برای حضور بیشتر و فعالیت سازمان های مردم نهاد دولت از سه طریق می تواند این زمینه را فراهم کند که دادن مجوزهای لازم که روند فعالیت آنها را تسهیل می کند و حمایت از آنها برای کسب مهارت های لازم و توانمند کردن آنها در راستای انجام فعالیت های خود در جامعه مانند فعالیت در حیطه کودکان خیابانی از جمله این موارد است.


معاون سازمان امور اجتماعی افزود: همچنین حمایت اعتباری از سازمان های مردم نهاد نیز لازم است هرچند که این سازمان ها از نظر اعتباری نباید به اعتبارات دولتی وصل باشند اما باید در این زمینه از آنها حمایت شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کشور ما سازمان های مردم نهاد با کمک دولت متولد شده اند و زمینه تشویق آنها برای فعالیت نیز باید فراهم شود. جایی که تشکل های غیردولتی حضور پیدا کرده اند، نتیجه کار مثبت بوده است.


محبوبی در مورد جلب توجه افکار عمومی در مورد آسیب های اجتماعی نیز اظهار داشت: در مقوله توجه افکار عمومی در بحث آسیب های اجتماعی در مواردی مانند دستفروشان تهران و کودکان کار چند مرحله اقدام شده است که مرحله اول آن با کمک رسانه ها، صدا و سیما و بهزیستی صورت گرفته است.


وی در مورد کمک مستقیم مردم به مواردی مانند کودکان خیابانی نیز گفت: کمک مستقیم فایده چندانی ندارد، اگر از طریق سازمان های مردم نهاد و دیگر تشکل ها نیازمندان شناسایی و کمک ها تجمیع شود، کمک ها هدفمند توزیع شوند.


محبوبی با تاکید بر اینکه در خصوص مسایل و آسیب های اجتماعی بزرگنمایی مشکلی را حل نمی کند، افزود: در مورد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت سازمان های مردم نهاد انجام شده است و از فعالیت هایی که از سوی این سازمان های ذیصلاح انجام می شود، به صورت تخصصی حمایت می کنیم.


وی ادامه داد: برخی از مسایل مانند جرم و حوادث از سوی دولت کار می شود اما در خصوص آسیب های اجتماعی بهترین راهکار و فعالیت از طریق متن عمومی جامعه است که می تواند از سوی سازمان های مردم نهاد انجام شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها