کد خبر: 266619
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۱۶:۰۹:۰۰
| |

مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست:

چاره‌ای جز موافقت با ساخت سد لاسک نداشتیم

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: برای تامین آب شرب مردم مناطق شمالی کشور چاره‌ای جز ساخت سد لاسک نداشتیم.

چاره‌ای جز موافقت با ساخت سد لاسک نداشتیم
کد خبر: 266619
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۱۶:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به صدور مجوز ساخت سد لاسک در جنگل هیرکانی اظهار کرد: با توجه به اینکه در شمال کشور حدود 9 میلیارد مترمکعب آب داریم، اما تمرکز جمعیت بیشتر در مناطق کم بارش است. سیاست سازمان حفاظت محیط زیست این است که علاوه بر کاهش فشار در بالادست رودخانه‌ها، نیاز‌های آب شرب مناطق شمال کشور را نیز تأمین کند.


تجریشی با بیان اینکه کشاورزان شمال کشور برای تولید شالی از کود و سم استفاده می‌کنند، گفت: سموم و کودهایی که شالی کارها برای تولید شالی استفاده می‌کنند، به آب‌های زیرزمینی نفوذ می‌کند که همین موضوع باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی و به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان به دلیل هجوم جمعیت به شمال کشور و تأمین آب آن‌ها باید برنامه‌ای داشته باشیم، افزود: مسافران شمال کشور به مناطقی می‌روند که در آن مناطق آبی وجود ندارد، به همین دلیل سازمان محیط زیست با وزارت نیرو برای تأمین آب شرب این جمعیت در آن مناطق نیز باید فکری کند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای اینکه در آینده به سراغ تخریب جنگل‌ها نرویم، باید پروژه‌هایی را در شمال کشور فعال کنیم که مطابق با طرح‌های ارزیابی زیست محیطی باشند. به عنوان مثال برای 2 میلیون مترمکعب آب، باید یک سد با 60 متر ارتفاع بسازیم تا این آب بتواند در پشت سد جمع و ذخیره شود.

وی با بیان اینکه ساخت سد لاسک هیچ مشکل زیست محیطی ندارد، ادامه داد: ساخت این سد به لحاظ ارزیابی‌های زیست محیطی مشکلی ندارد، چراکه آب ذخیره شده در این سد می‌تواند وارد تالاب انزلی شود و آب شرب مردم مناطق را نیز تامین کند. بنابراین برای تامین آب شرب مردم مناطق شمالی کشور چاره‌ای جز ساخت سد لاسک نداشتیم، چراکه اولویت ما سلامت مردم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها