کد خبر: 366894
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

سهم استان سمنان از جنگل‌های هیرکانی چقدر است؟

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از وجود بالغ بر 58 هزار هکتار جنگل هیرکانی در این استان خبر داد.

سهم استان سمنان از جنگل‌های هیرکانی چقدر است؟
کد خبر: 366894
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی‌نقی حیدریان در آئین نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز که با حضور استاندار سمنان در شهرستان مهدیشهر آغاز شد اظهار کرد: در کل گستره استان سمنان 352 هزار هکتار جنگل وجود دارد که سهم جنگل‌های ارزشمند هیرکانی از آن 58 هزار هکتار است.

وی ادامه داد: 152 هزار هکتار از جنگل‌های استان سمنان را درختان سوزنی برگ و 142 هزار هکتار آن را جنگل‌های تاغ و بیابانی و...تشکیل می‌دهد.

مدیر کل منابع طبیعی استان سمنان از برنامه‌های این اداره کل برای افزایش پوشش گیاهی در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته 15 هزار هکتار از اراضی استان سمنان بذرکاری شده که بیشتر آن از نوع باریجه بوده است.

حیدریان با اشاره به افزایش طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای بهبود پوشش گیاهی و تنوع‌بخشی و حفظ گونه‌های گیاهی در استان گفت: هم اینک 28 کارگاه بذرکاری فعال در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به آغاز طرح نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز افزود: در طرح نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز مجموعا 14 میلیون نهال در سطح کشور غرس می‌شود که در همین راستا در استان سمنان نیز مجموعا بالغ بر دو هزار و 800 هکتار بذرکاری و دو هزار و 480 هکتار از اراضی استان نیز با 337 هزار و 400 نهال ، جنگل کاری خواهد شد.‌

وی با بیان اینکه در برنامه امروز ، 12 هزار نهال در 21 نقطه استان و در سطحی بالغ بر 458 هکتار زمین کاشته می‌شود. اضافه کرد: با توجه به تغییر اقلیم کشور، برنامه نهال‌کاری از آذر ماه امسال شروع و تا اسفند ادامه خواهد داشت.‌ ضمن اینکه در برنامه امروز و در شهرستان مهدیشهر شرکت تعاونی ویاندر شهمیرزاد، 20 هکتار زمین بذر کاری و درختکاری خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی استان سمنان تصریح کرد: از آنجا که نهال‌های غرس شده در داخل گلدان پرورش یافته است، بنابراین غرس آن در این ایام هیچ مشکلی در موضوع رشد و نموّ ، ایجاد نخواهد کرد.‌

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها