کد خبر: 521544
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۱۱:۲۷:۰۴
| |

جزییات پرداخت «وام»بدون کارمزد صندوق ولایت:

تعهد صندوق برای پرداخت وام ودیعه مسکن به نیازمندان

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اعلام کرد که تعداد کل وامهای پرداختی در سال گذشته 424 هزار فقره با مبلغ 3400 میلیاردتومان بوده است.

تعهد صندوق برای پرداخت وام ودیعه مسکن به نیازمندان
کد خبر: 521544
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۱۱:۲۷:۰۴

اعتمادآنلاین| علی عاشوری در نشستی خبری به ارائه گزارش عملکرد صندوق امداد ولایت در زمینه پرداخت وام به مددجویان و ‌نیازمندان در حوزه تسهیلات کرونا، اشتغال، مسکن و کارگشایی و... پرداخت و با اشاره به اینکه مجمع سال 99 صندوق امداد ولایت هفته قبل در دفتر حوزه نظارت و بازرسی مقام معظم رهبری برگزار شد، گفت: این چهارمین سال پیاپی است که حسابرس قانونی صندوق گزارش "مقبول" را برای صندوق ارائه می‌دهد که نشان از انضباط مالی صندوق دارد و دوستان ناظر و حسابرس این موضوع را تایید کردند.

به گزارش ایسنا،وی ادامه داد: سال گذشته در خصوص اینکه بتوان شعبه دیجیتال صندوق را افتتاح و خدمات صندوق را بر بستر دیجیتال به هموطنان ارائه دهیم، قول دادم؛ این اتفاق در اسفندماه سال قبل رخ داد و عملا شعبه دیجیتال به بهره برداری رسید و از ابتدای سال جاری رسما فعالیت خود را شروع کرد.

عاشوری تصریح کرد: اکنون بخشی از خدمات صندوق در بستر شعبه دیجیتال ارائه می‌شود و نیازی به حضور و مراجعه ارباب رجوع به شعبات ما در کل کشور نیست و این یک رضایتمندی برای مجموعه مشتریان ایجاد کرده است.

به گفته وی، بیشترین استقبال را استانهای محروم از شعبه دیجیتال دارند و خدمات را در بستر دیجیتال دریافت می‌کنند.

وامهای تا 10 میلیون تومان صندوق امداد ولایت فاقد کارمزد و بالاتر از این رقم کارمزد 3 درصدی دارند

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در ادامه خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه رسالت ما پرداخت وام قرض الحسنه است و با همه الزاماتی که درخصوص وام قرض الحسنه وجود دارد، در جلسه‌ای که سال گذشته با هیات امنای کمیته امداد داشتیم، مصوب شد که ما از بهمن ماه سال 99 وامهای قرض الحسنه‌ای که پرداخت می‌کنیم تا 10 میلیون فاقد هر نوع کارمزد باشد. همچنین وامهای بالای 10 میلیون تومان 3 درصد کارمزد دارد.

پرداخت 3400 میلیارد تومان وام در سال گذشته

عاشوری با بیان اینکه سال قبل تعهد ما برای پرداخت 3 هزار میلیاردتومان وام بود که طبق بودجه باید این وام را پرداخت می‌کردیم، گفت: با زحمات همکاران در کل کشور، سال قبل موفق شدیم بالاتر از سقف تعهد، به میزان 3400 میلیارد تومان وام پرداخت کنیم.

بنابر اظهارات وی، تعداد کل وام‌های پرداختی در سال 99، 424 هزار فقره به مبلغ سه هزار و 400 میلیاردتومان بوده است.

عاشوری با اشاره به اینکه در چهار سرفصل کلی وام پرداخت می‌شود، اظهار کرد: سال قبل تسهیلات اشتغال 680 میلیارد تومان به تعداد 35 هزار فقره، تسهیلات مسکن 473 میلیاردتومان به میزان 44 هزار فقره، تسهیلات کارگشایی 2179 میلیاردتومان به تعداد 334 هزار فقره بود.

تعهد صندوق امداد ولایت برای پرداخت 200 میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به نیازمندان

وی با اشاره به اینکه تعهد ما در سال جاری پرداخت 4000 میلیاردتومان وام است، گفت: 1900 میلیارد تومان باید در سال جاری وامهای کارگشایی، 200 میلیاردتومان وام ودیعه مسکن برای نیازمندان، 1000 میلیاردتومان وام اشتغال برای ایجاد فرصتهای شغلی برای مددجویان و اقشار، 700 میلیاردتومان کمک به تامین مسکن نیازمندان، 100 میلیاردتومان نیز کمک به تامین شهریه دانشجویان و دانش آموزان و 100 میلیاردتومان وام درمان پرداخت می شود؛ این تعهدی است که در سال 1400 باید پرداخت را انجام دهیم.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در ادامه به تشریح عملکرد 7 ماهه پرداخت و افزود: 1322 میلیاردتومان به تعداد 150 هزار فقره وام در 7 ماهه سال جاری پرداخت شده که امید است تا پایان سال جاری بتوان تعهد را انجام دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها