کد خبر: 588692
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۰۸:۰۸:۲۸
| |

موج کرونا در راه است؟

یک اپیدمیولوژیست با اشاره به آخرین وضعیت بروز دو بیماری تنفسی کرونا و آنفلوآنزا در کشور، از احتمال افزایش بروز کرونا طی ۳ هفته آتی خبر داد.

موج کرونا در راه است؟
کد خبر: 588692
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۰۸:۰۸:۲۸

 بابک عشرتی درباره آخرین وضعیت جهانی بروز کرونا، گفت: ژاپن، آمریکا، برزیل و... روند افزایشی بیماری را تجربه می‌کنند. کشور چین هم علی‌رغم افزایشی که مدتی قبل داشت، اکنون اندکی روند کاهشی داشته است. فعلا سویه غالب در کشورها، سویه اومیکرون و گونه BA۵ است.

به گزارش ایسنا، وی درخصوص شیوع این بیماری در ایران نیز تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که احتمالا یک افزایش مواردی در ایران داشته باشیم و شاید این احتمال در ۳ تا ۴ هفته آینده رخ دهد؛ ولی اینکه این روند افزایشی به گونه‌ای خواهد بود که موج جدیدی از کرونا شکل گیرد که سیستم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دچار مشکل شود یا خیر را هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

او ادامه داد: فعلا تصور ما این است که روند افزایشی پیش‌رو هم با نوع اومیکرون خواهد بود و این سبب می‌شود موارد سرپایی بیماری بیش از موارد بستری باشد. البته همه این پیش‌بینی‌ها منوط به این است که جهش جدیدی مشابه گونه دلتای کرونا در کشور نداشته باشیم که شدت،‌ وسعت و کشندگی بالایی داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها