کد خبر: 604651
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ۱۳:۵۰:۲۳
| |

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو مطرح کرد

منابع آبی کشور افزایش نیافته‌است

به گفته وزیر نیرو، میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری تقریبا در شرایط نرمالی قرار دارد، اما این بارش‌ها در همه نقاط کشور به صورت یکسان نیست و نمی‌توان به پر شدن ذخایر آبی امیدوار بود.

منابع آبی کشور افزایش نیافته‌است
کد خبر: 604651
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ۱۳:۵۰:۲۳

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: در تابستان سال 1400 بیشتر نارضایتی‌ها از دولت در زمینه آب و برق بود که متاسفانه از این منظر چالش‌هایی ایجاد شده بود که شروع کار را در ابتدای امر دشوار می‌کرد.

به گزارش تسنیم، محرابیان با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌ها و انجام اقدامات در راستای کاستن از نگرانی‌های جامعه در حوزه آب و برق، اظهار کرد: بر این اساس همه تلاش خود را به کار بستیم طی این مدت با پیشبرد اقدامات لازم، نگرانی‌ هموطنان درباره تامین آب و برق را کاهش دهیم.

محرابیان درباره سرانجام غیریارانه‌ای شدن بهای مصرف آب و برق بدمصرفان، به تصویب قانون حذف یارانه مشترکان پرمصرف اشاره کرد و گفت: با تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی طی یک‌‌سال‌و‌نیم گذشته میزان مصرف آب و برق مشترکان کاهش یافت. البته این یارانه همچنان باقی‌است اما در کنار آن تلاش شد با افزایش نرخ مصرف برای مشترکان بدمصرف در این مسیر حرکت کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز کشوری قدرتمند است که بتواند از منابع آب خوب برخوردار باشد و در عین حال با توزیع مناسب آن بهترین مدیریت مصرف را برای آب در نظر گرفته و اجرایی کند.

محرابیان در واکنش به بارش برف و باران در زمستان سال‌گذشته و تصور اشتباه پیش‌آمده مبنی بر افزایش منابع آبی کشور، گفت: میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری که از ابتدای مهرماه تا امروز را شامل می‌شود تقریبا در شرایط نرمالی قرار دارد، اما این بارش‌ها در همه نقاط کشور به صورت یکسان نیست، به طوری‌که برخی از نقاط بارش‌های بیش‌تر از نرمال را تجربه کردند و برخی دیگر بارش‌های بسیار کمتر از نرمال داشتند. عمده مناطق جنوبی کشور غیر از سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش‌ها بیش از حد نرمال بوده است.

وی از آبگیری سد کهیر و سد شهری کور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در استان سیستان و بلوچستان طرح‌های آبرسانی نیمه‌تمامی وجود دارد که انتظار می‌رود طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام عملیاتی و مرحله بهره‌برداری برسند. بر این اساس به زودی مراسم رسمی آبگیری سد کهیر به عنوان سدی بزرگ و مهم در مدیریت منابع آب واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود. در همین راستا سد شهری کور نیز آبگیری می‌شود.

محرابیان تصریح کرد: در برخی از نقاط مسیر انتهایی رودخانه‌ها به دریاچه‌ها و دریاها منتهی می‌شود که تمام تلاش‌های صورت گرفته از گذشته تا امروز این بوده که با اجرای پروژه‌ها و سازه‌هایی در مسیر این آبراهه‌ها حداکثر استفاده و بهره از آب برده شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها