کد خبر: 618109
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۲۱:۳۵:۳۰
| |

گول تبلیغ فروش سوالات کنکور را نخورید

رییس اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فراجا نسبت فروش سوالات کنکور در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

گول تبلیغ فروش سوالات کنکور را نخورید
کد خبر: 618109
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۲۱:۳۵:۳۰

سرهنگ حامد محمدی سپاسی با بیان اینکه آگهی‌های فروش سوالات کنکور در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دورغ است، گفت: چند سالی است که در فضای مجازی با نزدیک شدن به زمان کنکور آگهی‌های فروش سوالات کنکور از سوی مجرمان سایبری انتشار یافته‌است.

به گزارش اقتصاد نیوز، او گفت: با این ترفند خریداران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت نموده و اطلاعات بانکی آنها را سرقت کرده و حساب بانکی شان را خالی می‌کنند و یا بعد از دریافت وجه خرید، دیگر پاسخ‌گوی خریدار نبوده و یا سوالات ادوار گذشته را ارسال می‌نمایند.

وی افزود: مجرمان سایبری با جعل هویت و ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال‌، اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.

سرهنگ سپاسی به داوطلبان کنکور توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورده و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت نمایند.

این مقام سایبری یادآور شد: داوطلبان و والدین آنها باید در مورد عضویت در برخی کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند و عضویت و همکاری با برخی از این کانال‌ها و گروه‌ها که به دنبال برنامه‌ریزی برای تقلب و تخلف در آزمون‌ها هستند، به محرومیت از آزمون می‌انجامد.

سرهنگ سپاسی با بیان اینکه اضطراب و استرس امری جدانشدنی از داوطلبان کنکور است، افزود: همراهی خانواده با فرزندان و کاهش فشار روانی و استرس و افزایش اعتماد به نفس در داوطلبان کنکور می‌تواند زمینه موفقیت فرزندان آنها را فراهم کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارکرد بیشتر شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌هایی مثل اینستاگرام و تلگرام تفریحی است، به خانواده‌ها توصیه کرد: در سال کنکور دانش آموزان از برنامه‌های مجازی که صرفا جنبه سرگرمی مثل تلگرام و اینستاگرام دارند بپرهیزند؛ حواشی موجود در شبکه‌های اجتماعی برای داوطلبان کنکور بسیار زمان‌بر بوده و ممکن است دانش آموزان درگیر این حواشی شده و درگیری‌های ذهنی پیدا کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها