کد خبر: 628130
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۷ ۱۷:۴۰:۳۸
| |

روایت وزیر دفاع از توفیق در ساخت موتور رم‌جت مافوق صوت و تجهیز بالگردها به سامانۀ موشکی البرز

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به دستاوردهای این نهاد، گفت: ساخت موتور رم‌جت مافوق صوت و تجهیز بالگردها به سامانه موشکی البرز از دستاوردها و اقدامات وزارت دفاع به شمار می‌رود.

روایت وزیر دفاع از توفیق در ساخت موتور رم‌جت مافوق صوت و تجهیز بالگردها به سامانۀ موشکی البرز
کد خبر: 628130
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۷ ۱۷:۴۰:۳۸

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ظهر امروز (جمعه، ۲۷ مردادماه) در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش فارس، وزیر دفاع با بیان اینکه دستاوردهای ما به‌دست توانای جوانان‌ ایرانی تولید شده است، گفت: بمب هوشمند قائم ۵ برای نصب روی پهپاد رزمی، طراحی تولید موشک هدایت تصویری نسل ۵ الماس، ساخت موتور رم‌جت مافوق صوت، تولید انواع رادارها برای ماموریت‌های مختلف،‌ طراحی هواپیمای سبک، ساخت انواع شبیه‌سازها، ساخت سامانه پدافندی رعد، ساخت موشک شهید حاج قاسم، سامانه سلاح موشک زمین به زمین خرمشهر، تجهیز بالگردها به سامانه موشکی البرز و هواپیمای گشت دریایی از دیگر عملکردهای وزارت دفاع است.

وی از سرریز توانمندی های صنعت دفاعی به بخش های غیر نظامی و تجاری سازی آن‌ها به صورت هدفمند خبرداد و افزود: این کار با پرهیز از رقابت با بخش خصوصی و توسعه فناوری های دو منظوره از دیگر اقدامات ما بوده است.

امیر آشتیانی با بیان اینکه در حوزه انرژی نفت و گاز، خط تولید ترمز ABS نیز وزارت دفاع اقدامات مناسبی را داشته است، گفت: تنها در سال گذشته در بخش غیر نظامی ۸۵ میلیون دلار صادرات محقق شده است و در زمینه پاکسازی مناطق از مین های بجا مانده از دوران جنگ هشت ساله، ایجاد زمینه بهبود و توسعه امنیت به خصوص در مناطق مرزی در سالیان گذشته مشارکت وزارت دفاع را شاهد بودیم.

امیر آشتیانی بیان کرد: ارائه خدمات اطفای حریق با اعزام بالگرد با مناطق مختف کشور و تهیه نمایه زلزله های رخداده و کمک رسانی به مناطق سیل و زلزله زده به مناطق مختلف کشور نیز فعالیت های خوبی را داشتیم.

امیر آشتیانی با اشاره به اینکه هم‌چنین ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آلوده به مین را پاک‌سازی کرده‌ایم، بیان کرد: در دیپلماسی دفاعی با بکارگیری همه سطوح دیپلماسی هماهنگ با سیاست خارجی و سیاست‌های کلی ابلاغی نیروهای مسلح به‌منظور تحقق منافع و امنیت ملی و هم‌چنین همکاری در حوزه‌های دفاعی و بین‌المللی در دستورکار ما قرار دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • علی ارسالی در
    یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

    وماباین تجهیزات روزبروزفقیرترشدیم

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها