کد خبر: 658354
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۷ ۰۹:۴۰:۰۰
| |

بازداشت چهار داوطلب کنکوری متخلف درجلسه آزمون + جزئیات

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند و دیگر وسوسه برخی شبکه‌ها نخواهند شد.

بازداشت چهار داوطلب کنکوری متخلف درجلسه آزمون + جزئیات
کد خبر: 658354
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۷ ۰۹:۴۰:۰۰

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش روز جمعه در جریان بازدید از برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه امیرکبیر با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران افزود: یک مورد در تهران داشتیم که تلاش کرد عکس از دفترچه بگیرد اما ظرف چند دقیقه اول این فرد دستگیر شد. همچنین دو مورد در استانهای جنوبی تلاش برای همراه داشتن ابزار تقلب در روز آزمون را داشتند که این افراد هم دستگیر شدند و یک مورد در غرب کشور داشتیم این فرد هم تلاش برای گرفتن عکس داشت که این فرد هم دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، وی اظهارداشت: رکورد چهار نفر در مقابل چند هزار نفر در سال‌های گذشته کاملا در حد صفر و بی‌نظیر است.

پورعباس افزود: امروز روز سخت ماست و تجربی بیشترین داوطلب را دارد و حساس‌ترین رشته‌های ما در این گروه آزمون گزینش می‌شود و برخی بسیار تلاش کردند که به شیوه‌ای داوطلبان را وسوسه کنند اما تاکنون همه مخازن با امنیت کامل کار خود را دنبال می‌کنند و مخازنی که ما داشتیم چندلایه‌ای است که لایه اول نیروی انتظامی، لایه دوم سازمان سنجش آموزش کشور و لایه سوم حفاظت و به همین ترتیب لایه چهارم و پنجم برای این آزمون تعریف شده است.

پورعباس ادامه داد: برای اولین بار مخازن قفل و پلمب شد و کلیدهای آن نیز در حوزه قرار نگرفت و به جای دیگری منتقل شد و تحت‌الحفظ این کلیدها جمع‌آوری شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امروز تخلفی در آزمون خواهیم داشت، گفت: امیدواریم تخلف نداشته باشیم. در این زمینه آمادگی کامل داریم و همه تجهیزات با اکثریت توان در حال رصد هستند.

نیروهای پلیس امنیت، فتا و همه توان حفاظتی و امنیتی سازمان و دستگاههای امنیتی کشور پای کار هستند و اگر کسی خطایی داشته باشد در همان زمان با آنها برخورد خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها