کد خبر: 481967
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۸:۳۲:۲۲
| |

از ابتدای امسال؛

نیکوکاران گیلانی، بیش از 7 هزار واحد خون اهدا کردند

بابک پاکدل، مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 7 هزار و 850 واحد خون در گیلان اهدا شد که در مقایسه با پارسال 15 در صد بیشتر است.

نیکوکاران گیلانی، بیش از 7 هزار واحد خون اهدا کردند
کد خبر: 481967
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۸:۳۲:۲۲

اعتمادآنلاین| بابک پاکدل، مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 7 هزار و 850 واحد خون در گیلان اهدا شد که در مقایسه با پارسال 15 در صد بیشتر است.

او ، با اشاره به مراجعه 8 هزار و 924 نفر در این مدت برای اهدای خون در استان، افزود: از این تعداد 7 هزار و 594 نفر مرد و 256 نفر زن هستند.

مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: هزار و 7 نفر نیز برای نخستین بار به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و خون اهدا کردند.

پاکدل افزود: 4 هزار و 894 نفر از اهدا کنندگان مستمر و هزار و 949 نفر نیز از اهدا کنندگان با سابقه خون هستند.

وی، از کاهش 13 در صدی اهدای خون بانوان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه گیلان از استان‌های پر مصرف فرآورده‌های خونی است نیاز داریم که خیران و شهروندان به صورت مستمر برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون گیلان ، در ادامه با بیان اینکه هر فرد سالم می‌تواند سالانه سه یا چهار بار خون اهدا کند ، افزود:بانوان هر چهار ماه یک بار و آقایان هر سه ماه یک بار می‌توانند خون اهدا کنند.

پاکدل تصریح کرد: با توجه به منع تردد شبانه از سوی ستاد مقابله با کرونا، اهدا کنندگان خون می‌توانند با هماهنگی‌های انجام شده در ماه مبارک رمضان با اطمینان خاطر خون اهدا کنند و جریمه هم نمی‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها