کد خبر: 511279
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۱۳:۰۳:۳۵
| |

در 24 ساعت گذشته 48 نفر در استان گیلان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در حال حاضر یک هزار و 980 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 383 نفر از آن‌ها در 24 ساعت گذشته پذیرش شدند.

در 24 ساعت گذشته 48 نفر در استان گیلان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند
کد خبر: 511279
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۱۳:۰۳:۳۵

اعتمادآنلاین| آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در حال حاضر یک هزار و 980 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 383 نفر از آن‌ها در 24 ساعت گذشته پذیرش شدند.

او با بیان اینکه متأسفانه 48 نفر در این مدت بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، افزود: 285 بیمار مبتلا به کرونا نیز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان بدحال هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر اهمیت دوری از تجمع در قطع چرخه انتقال کرونا تأکید کرد و اظهار داشت: برای در امان بودن از این ویروس باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور جدی رعایت کرد.

حیدرزاده ادامه داد: با وجود تلاش‌های شبانه روزی کارکنان حوزه بهداشت و درمان، هنوز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم جدی گرفته نمی‌شود که لازم است اهمیت این موضوع برای همه مورد تأکید قرار گیرد.

او با بیان اینکه اولویت واکسن کرونا با واجدان دریافت دُز دوم است، گفت: در حال حاضر با توجه به سهمیه واکسنی که از سوی وزارت بهداشت و درمان به استان اختصاص می‌یابد، اولویت واکسن با کسانی است که نوبت دریافت دُز دوم آن‌ها فرا رسیده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: مراجعه به موقع به مراکز کووید 19، ایزوله و قرنطینه شدن بیماران در شرایط کنونی در کنار واکسیناسیون کووید می‌تواند منجر به بهبود شرایط استان شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها