کد خبر: 242478
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۲ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش:

کیش عضو سازمان جهانی گردشگری ملل متحد شد

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش گفت: با پذیرش عضویت منطقه آزاد کیش از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)برای نخستین بار یک منطقه آزاد تجاری-صنعتی از ایران، به عضویت این سازمان در آمد.

کیش عضو سازمان جهانی گردشگری ملل متحد شد
کد خبر: 242478
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۲ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا قائدیان معاون گردشگری منطقه آزاد کیش از پذیرش عضویت منطقه آزاد کیش از سوی سازمان جهانی گردشگری خبر داد و گفت: عضویت در سازمان UNWTO اتفاقی ارزشمند و فرصتی بسیار مغتنم است که ضمن ایجاد فرصت تعامل بین المللی در بخش گردشگری امکان دسترسی به آخرین دستاوردهای تحقیقات استراتژیک جهانی را نیز فراهم می کند.

وی ادامه داد: سازمان جهانی گردشگری به عنوان آژانس تخصصی سازمان ملل متحد مسئولیت ترویج و تبلیغ گردشگری پایدار و مسئولانه را در سراسر جهان بعهده دارد. اعضای سازمان جهانی گردشگری شامل 156 کشور به عنوان اعضاء اصلی، 6 عضو پیوسته و حدود 500 عضو وابسته از بخشهای خصوصی، موسسات آموزشی، مقامات محلی و انجمن های گردشگری است. عضویت سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان اولین منطقه آزاد تجاری- صنعتی از جمهوری اسلامی ایران در صد و نهمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری در تاریخ 31 اکتبر در شهر منامه بحرین به تصویب رسید.

قائدیان با اشاره به مزایای عضویت در این سازمان توضیح داد: عضویت سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان مجموعه ای متشکل از خطوط هوایی، دریایی، مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، موسسات آموزشی و غیره می تواند ره آورد بسیاری در عرصه بین الملل به همراه داشته باشد از آن جمله: استفاده از پلتفرم بین المللی UNWTO جهت ایجاد تعامل با بخش های دولتی و خصوصی دست اندکار صنعت گردشگری از سراسر جهان، تبادل آمار گردشگری کلیه کشورهای عضو، بهره مندی از کمک های فنی و مشورتی سازمان جهانی گردشگری، دسترسی به کتابخانه الکترونیک و تبادل تجربیات موفق با کلیه اعضاء وابسته آن سازمان.

شایان ذکر است که بر اساس راهبردهای تدوینی در حوزه گردشگری توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از 5 ماه گذشته اقدامات اجرایی برای عضویت در این سازمان بین المللی انجام شد و پس از مکاتبات و ارسال اسناد و مدارک مرتبط، مقدمات کار فراهم شد. پس از بررسی موضوع توسط دپارتمان اعضاء وابسته UNWTO و تائید دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، موضوع برای تصویب به صد و نهمین شورای اجرایی آن سازمان ارجاع شد.

در این نشست پس از بررسی سوابق و اسناد هر یک از کاندیداهای عضویت، موضوع به رای گیری گذاشته شد و عضویت سازمان منطقه آزاد کیش در سازمان جهانی گردشگری ملل متحد با رای قاطع کلیه اعضاء به تصویب نهایی رسید.


منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها