کد خبر: 289192
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۰۹:۲۹:۵۹
| |

عضو شورای توسعه صادرات:

یارانه واردات کالاهای اساسی ریالی شود

رضا ویسه، عضو شورای راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی عنوان کرد: قیمت ارز با توجه به شرایط تحریم، باید یکسان‌سازی و یارانه دولت برای واردات کالاهای اساسی به صورت ریالی پرداخت شود.

یارانه واردات کالاهای اساسی ریالی شود
کد خبر: 289192
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۰۹:۲۹:۵۹

اعتمادآنلاین| رضا ویسه، عضو شورای راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی روز دوشنبه در سومین نشست شورای راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی گفت: با توجه به قوانین ارزی که به صادرکنندگان تحمیل شد، بازگرداندن ارز به کشور با مشکل روبرو است و در اصل، ارزی به نام نیما وجود ندارد.


معاون اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: با توجه به شرایط کشور در سال 98، صادرات غیرنفتی، راه نجات کشور در این سال خواهد بود زیرا با توجه به تحریم ها، ارز باید از طریق غیرنفتی تامین شود.


ویسه با بیان اینکه باید گذشته را فراموش کنیم زیرا شرایط جدیدی بوجود آمده، گفت: رونق صادرات غیرنفتی در این مقطع ناجی کشور است.


به گفته ویسه، راه رونق صادرات غیرنفتی، ایجاد ستاد عملیاتی است تا از این طریق، صادرکنندگان بتوانند به صورت روزمره مسایل خود را حل و فصل کنند.


براساس آمار گمرک ایران صادرات کالا با احتساب میعانات گازی در سال 97 به رقم 117 میلیون و 228 هزار تن و به ارزش 44 میلیارد و 310 میلیون دلار رسید که نسبت به سال 96 از نظر وزن و ارزش به ترتیب 12 و 5.7 درصد کاهش داشت.


صادرات کالا با احتساب میعانات گازی در سال 96 به رقم 132 میلیون و 300 هزار تن رسید که از لحاظ ارزشی برابر با 46 میلیون و 931 هزار دلار بود که در مقایسه با سال 95 از نظر وزن 1.8 درصد و از لحاظ 6.6 درصد افزایش نشان می دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها