کد خبر: 405689
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۱۴:۱۱:۴۵
| |

اتمام مهلت ترخیص خودروهای مانده در گمرک

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران همزمان با آخرین روز از ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات و اتمام مهلت ترخیص این خودروها، آخرین وضعیت ترخیص این خودروها را از گمرکات کشور اعلام کرد.

اتمام مهلت ترخیص خودروهای مانده در گمرک
کد خبر: 405689
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۱۴:۱۱:۴۵

اعتمادآنلاین| «مهرداد جمال ارونقی» گفت: طبق آمار قبلی ارائه شده از 12 هزار 261 دستگاه خودروی سواری وارد شده به گمرکات کشور، تعداد هفت هزار و 153 دستگاه خودرو و نزدیک به پنج هزار و 108 دستگاه خودروی سواری در گمرکات کشور دپو شده بود.

وی در توضیح آخرین وضعیت خودروهای دپو شده پس از صدور مصوبه اخیر هیئت وزیران و در آخرین روز مهلت مصوبه مذکور بیان کرد: از تعداد هزار و 48 دستگاه خودروی سواری پروانه شده و ترخیص نشده تا تصویب و ابلاغ مصوبه اخیر، همچنان نسبت به ترخیص هزار دستگاه خودرو اقدام و 48 دستگاه از این خودروها بدلیل وجود پرونده و سایر مشکلات، تاکنون موفق به خروج از گمرک نشده‌اند.


به گفته ارونقی، از تعداد 340 دستگاه خودروی سواری که اظهار شده اما تا پایان مصوبه قبلی (97/10/16)پروانه نشده بودند، نزدیک به 230 دستگاه خودرو ترخیص شده است.

معاون فنی گمرگ درباره 227 دستگاه خودروی موجود در گمرک خرمشهر (منطقه آزاد اروند) گفت: بر اساس آمار قبلی، 73 دستگاه سفارش آمریکا و 154 دستگاه بالای 2500 سی سی بوده‌اند. اکنون نسبت به ترخیص 144 دستگاه خودرو جهت تردد در این منطقه با رعایت مقررات مربوطه اقدام شده و خودروی دیگری ترخیص نشده است.

ارونقی با اشاره به خودورهای موجود در گمرکات قبل از تاریخ 93/6/23 تصریح کرد: از 104 دستگاه، تنها دو دستگاه ترخیص شده و در خصوص مابقی، صاحبان کالا تاکنون برای انجام تشریفات گمرکی به گمرک مراجعه نکرده‌اند.

این مقام مسوول ادامه داد: از تعداد دو هزار و 289 دستگاه خودروی مطرح رسیدگی در مرجع قضایی، با توجه به صدور رای برای ترخیص 668 دستگاه خودروی سواری در سال 1398، صاحب کالا جهت انجام تشریفات گمرکی خودروهای موصوف، نسبت به اظهار 358 دستگاه خودرو به گمرک اجرایی مربوطه اقدام کرده‌اند که تشریفات گمرکی مربوطه درحال انجام است؛ اما تاکنون تنها سه دستگاه خودرو ترخیص شده‌اند .

به گفته وی، از هزار و 100 دستگاه خودروی فاقد ثبت سفارش یا ثبت سفارش ابطال شده نیز امکان اظهار به گمرکات اجرایی مقدور نبوده و اظهاری انجام نشده است.

ارونقی اعلام کرد: در مجموع از تعداد پنج هزار و 108 دستگاه خودروی دپو شده ، تعداد هزار و 379 دستگاه خودروی سواری ترخیص شده‌اند. به تمامی گمرکات مجاز برای ترخیص خودروی سواری اعلام و ابلاغ شده تا پایان آخرین ساعات مهلت مصوبه ( 12 امشب)، در صورت ارائه ثبت سفارش معتبر برای اظهار کالا، ارائه کد رهگیری یا موافقت بانک مربوطه و اخذ و ارائه مجوزهای قانونی و مقرراتی، نسبت به بررسی‌های معمول اقدام و متعاقب آن وفق مقررات، نسبت به ترخیص کالا اقدام شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها