کد خبر: 544382
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۰۸:۵۲:۴۴
| |

اقبال شاکری، نماینده مجلس:

با تولید دانش‌بنیان رفاه مردم افزایش می‌یابد

نماینده مردم تهران، ری ، شمیرانات ، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تولید دانش بنیان شاهد افزایش منفعت و رفاه مردم، کاهش هزینه و مصرف مواد اولیه خواهیم بود، گفت: مدیریت کیفیت و کنترل خدمات رضایت مردم را به همراه دارد.

با تولید دانش‌بنیان رفاه مردم افزایش می‌یابد
کد خبر: 544382
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۰۸:۵۲:۴۴

اقبال شاکری با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب  درباره شعار سال، توضیح داد: مقام معظم رهبری اشراف کلانی به موضوع های کشور، منطقه و جهان دارند و معمولا افقهای بلند و دورتر را در پیشرفت کشور می بینند و هر سال بر آن اساس شعار سال را نامگذاری می کنند.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در شعار امسال علاوه بر تشریح اهمیت تولید ،تذکر می دهند که راه نجات اقتصاد و افزایش رفاه، آسایش مردم و ایجاد کسب و کار تولید داخلی است.

شاکری با بیان اینکه معظم له شعار امسال را یک مرحله ارتقا دادند، اظهار داشت: بنا برمنویات رهبر معظم انقلاب تولید نباید به صورت  اولیه ، خام و با کیفیت پایین بلکه تولید داخلی باید به صورت دانش بنیان و پیشرفته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تولید دانش بنیان در ایران به این معناست که تولید محصولات از نظر به کار بردن علم و دانش و فناوری بتواند با تولیدات مشابه دیگر کشورها همراستا باشد و رقابت کند.

شاکری با اشاره به مزایای هوشمند سازی، اظهار داشت: پیش از این کمتر از هوشمند سازی در محصولات استفاده می کردیم و امروز به عنوان مثال در حمل و نقل با استفاده از هوشمند سازی و الکترونیکی شدن و به کار بردن اپلیکیشن اطلاعات زیادی درباره حمل و نقل داریم و به راحتی تردد ها را مدیریت می کنیم.

وی افزود: کشورهایی که از نظر دانش بنیانی عقب افتاده اند، قطعا وابسته می شوند و تولیدات داخلی آنها تحت فشار محصولات خارجی از بین خواهد رفت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ۳۰ درصد از افراد جامعه ما تحصیل کرده هستند، اظهار داشت: تحصیل کرده ها نیاز به اشتغالی دارند که از علم و دانش خود استفاده کنند با توجه به اینکه  در مشاغل دانش بنیان نیازی نیست که فارغ التحصیلان پشت میز اداری بنشینند در حالی که شرکت های دانش بنیان رضایت اقشار تحصیل کرده را جذب می کنند.

حدود ۷ هزار شرکت دانش بنیان فعالیت دارند

شاکری با اشاره به ضرورت افزایش شمار شرکت های دانش بنیان، گفت: امروز حدود هفت هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند و با توجه به بیشترین نرخ بیکاری در حوزه افراد تحصیل کرده باید برای افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان  به ۵۰۰ هزار شرکت طی ۱۰ سال آینده برنامه ریزی کنیم تا این فناوری در تمام عرصه های زندگی مردم وارد شود.

وی ادامه داد: دانشمندان ما در حوزه کرونا افتخار آفرین بودند و در حوزه مواد ضد عفونی کننده، واکسن ها، ماسک، لباسهای پزشکی مورد نیاز عملکرد قابل تقدیری داشتند و حتی موفق شدند که  تولیدات خود را به سایر کشورها صادر کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت : باید در بقیه زمینه ها  هم همین فرصت ها فراهم شود که شرکت های دانش بنیان شکل بگیرند.

مخاطب مستقیم رهبر معظم انقلاب دستگاههای اجرایی هستند

شاکری با بیان اینکه مخاطب مستقیم منویات رهبر معظم انقلاب در شعار سال، دستگاههای اجرایی دولت هستند، تاکید کرد: مخاطب مستقیم ایشان دولت و قوای دیگر و به تبع آن مجلس هستند و نظارت کامل دولت را می طلبد که تمام ارکان ها برای اجرایی شدن منویات معظم له  فعال باشند.

وی با اشاره به ضرورت نظارت و پیگیری مصوبات ادامه داد: دولت پیشرفت امور را گزارش بدهد، مجلس مطالبه گری کند و رسانه ها هم پیگیر اجرای مصوبات باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: در اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب محدود به شعار زدگی نباشیم و با حضور دولت و مجلس  انقلابی امسال نسبت به سالیان گذشته برای تحقق این رهنمود امسال مقام معظم رهبری بیش از پیش موفق باشیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: قانون حمایت از تولیدات دانش بنیان در مجلس با هدف طرح جهش تولید بررسی های لازم شده که پس از دریافت نظرات نهایی اعضای شورای نگهبان، تصویب و به دولت ابلاغ خواهد شد.

وی یادآور شد: مشکلات شرکت های دانش بنیان در این طرح برطرف شده و حمایت از این شرکت ها در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها